طرز تهیه پودینگ موز لایه ای

پودینگ موز لایه ای یک دسر بسیار خوشمزه متشکل از چند لایه بیسکوییت خامه ای و پودینگ موزی می باشد و به علت سهولت تهیه مورد استقبال خیلی ها می باشد.

پودینگ موز لایه ای

مواد لازم برای پودینگ موز لایه ای
شکر 3/4 پیمانه
نشاسته ذرت 1/4 پیمانه + 2 قاشق غذاخوری
نمک 1/4 قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ 6 عدد
شیر کامل 3 و 1/2 پیمانه
کره 2 قاشق غذاخوری
وانیل 1/2 قاشق چایخوری
1/2 پیمانه خامه پر چرب
پودر قند 2 قاشق غذاخوری
موز بزرگ 3-4 عدد
بیسکوئیت شورت برد خرد شده 150 گرم

طرز تهیه پودینگ موز لایه ای:

نشاسته ذرت، شکر، نمک و زرده تخم مرغ را داخل شیرجوشی با سایز متوسط بریزید و هم بزنید. سپس شیر را اضافه و مخلوط کنید و روی شعله متوسط قرار دهید. مرتب هم بزنید (۵–۸ دقیقه). وقتی حباب مشاهده کردید شعله را کم کنید و یکی دو دقیقه دیگر بگذارید بجوشد و هم زمان مخلوط را هم بزنید تا غلیظ شود.

شیرجوش را از روی شعله بردارید و بلافاصله کره و وانیل را اضافه کنید. هم بزنید تا کره آب شود. مخلوط را داخل کاسه بزرگی بریزید و مستقیم روی آن یک تکه سلفون بکشید تا روی پودینگ لایه‌ای بسته نشود. سپس آن را چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود. اگر وقت ندارید و می‌خواهید پودینگ سریع‌تر آماده شود، کاسه را داخل تشت پر از یخ قرار دهید و پودینگ را هم بزنید تا خنک شود.

خنک شدن پودینگ موز لایه ای

تا زمان خنک شدن پودینگ موز‌ها را پوست بکنید و حلقه کنید. بیسکوئیت‌ها را نیز به صورت قطعات کوچک خرد کنید. برای تهیه خامه فرم گرفته، خامه پرچرب را داخل کاسه بزرگی بریزید. آنقدر آن را با همزن بزنید تا رد سری همزن روی آن باقی بماند. سپس پودر قند را اضافه کنید و مجدداً هم بزنید تا خامه فرم بگیرد. وقتی خامه فرم گرفت بلافاصله هم زدن را قطع کنید در غیر این صورت فرمش را از دست می‌دهد و نرم می‌شود. خامه فرم گرفته را روی پودینگ سرد بریزید و با یک لیسک سیلیکونی زیر و رو کنید.

افزودن خامه به پودینگ موز لایه ای

حال وقت آن است که لایه‌های پودینگ موز را سر هم کنید. داخل هر لیوان (یا کاسه) یک قاشق بزرگ از پودینگ خنک شده را بریزید. بعد به ترتیب یک لایه بیسکوئیت خرد شده و یک لایه موز حلقه شده روی آن بچینید. این کار را یک بار دیگر تکرار کنید و سپس مجدداً یک لایه پودینگ بریزید. مقداری بیسکوئیت را پودر کنید و روی لایه آخر بپاشید. بهتر است قبل از سرو مجدداً پودینگ را مدتی در یخچال قرار دهید.

امیدوارم از پودینگ موز لایه ای لذت ببرید

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>