طرز تهیه پودینگ شکلاتی

پودینگ شکلاتی به علت بافت نرمی که دارد مورد استقبال همه می باشد خصوصا بچه ها که عاشق طعم شکلات هستند و تهیه آن نیز بسیار ساده است.

پودینگ شکلاتی

مواد لازم برای پودینگ شکلاتی
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
شیر 1/4 پیمانه (برای خمیر کاکائویی)
شیر 2 پیمانه
شکر 1/3 پیمانه
عصاره وانیل 1/4 قاشق چایخوری (دلخواه)
اطلاعات مواد مغذی
178 کالری

طرز تهیه پودینگ شکلاتی

ابتدا 2 قاشق کاکائو و 3 قاشق نشاسته ذرت را در کاسه ای بریزید و با هم مخلوط کنید. برای طعم کاکائوی بیشتر میتوانید 2 و نیم تا 3 قاشق کاکائو استفاده کنید اما در این صورت باید مقدار شکر را هم بیشتر کنید تا پودینگ تلخ نشود.

یک چهارم پیمانه شیر اضافه کنید. شیر میتواند سرد باشد یا در دمای اتاق. هم بزنید تا زمانی که هیچ گلوله ای در مایع نباشد و مخلوط یکدست شود.

2 پیمانه شیر را در شیرجوش بریزید و روی شعله بگذارید تا گرم شود. وقتی شیر گرم یا کمی داغ شد شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا در شیر حل شود.شعله را کم کم کنید و سپس خمیر کاکائو و نشاسته ذرت را اضافه کنید. بلافاصله شروع به هم زدن با همزن دستی کنید.

بگذارید روی شعله ملایم بماند و مرتب هم بزنید تا پودینگ غلیظ شود. علاوه بر غلیظ شدن، رنگ مخلوط هم عوض میشود و کمی تیره تر میشود. با قاشق غلیظ بودن پودینگ را تست کنید. پودینگ باید یک لایه پشت قاشق را بپوشاند و به آهستگی از قاشق چکه کند.


شعله را خاموش کنید و در صورت تمایل وانیل را اضافه کنید.یک هم دیگر بزنید و بلافاصله مخلوط را بین کاسه ها تقسیم کنید. ته ظرف را هم که احتمالا پودینگ کمی غلیظ تر است با قاشق یا کفگیر سیلیکونی پاک کنید.


روی کاسه ها را با ورق آلومینیومی بپوشانید. البته بهتر است قبل از این کار صبر کنید پودینگ شکلاتی کمی خنک شود. اگر وقتی دسر داغ است رویش فویل بکشید روی آن قطره های آب ایجاد میشود. دو تا چهار ساعت پودینگ را در یخچال قرار دهید تا غلیظ و مخملی شود. قبل از سرو هم میتوانید مقداری شکلات روی آن رنده کنید یا از میوه ها یا مغزهای دلخواه برای تزیین آن استفاده کنید.

نکته:
کسانی که حساسیت به لبنیات دارند میتوانند در پودینگ شکلاتی به جای شیر از شیر بادام یا شیر سویا استفاده کنند.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>