طرز تهیه شیرینی ابریشمی برای عید

معروف ترین و قدیمی ترین شیرینی عید شیرینی ابریشمی است طعم خوب و قند مناسب آن را به یکی از محبوب ترین شیرینی ها در بین ایرانیان تبدیل نموده است.

مواد لازم:

روغن یا کره : ۲۵۰ گرم
تخم مرغ : ۲عدد
پودرشکر : ۳۰۰گرم
هل : ۲ قاشق سوپ خوری
آردبرنج : ۴۰۰گرم
شیر یا گلاب : کمی
آرد نخودچی : ۲۵۰ گرم
پودر کاکائو : ۲ قاشق سوپ خوری

شیرینی ابریشمی

طرز تهیه شیرینی ابریشمی:

ابتدا روغن یا کره نرم شده را باپودر شکر می زنیم تا رنگ شیرینی ابریشمی کاملا کرم رنگ شود.

حال تخم مرغ ها را اضافه نمایید. سپس آردبرنج را افزوده و آرد نخودچی را اضافه نمایید تا مایه خمیر شود. حال کم کم گلاب و یا شیر را ریخته تا خمیر نرمی بدست آید.خمیر را دو قسمت کرده و یک قسمت ساده و یک قسمت را پودر کاکائو اضافه نمایید تا خمیر شیرینی ابریشمی شکلاتی شود.

در انتها برای آماده سازی شیرینی ابریشمی فر را با حرارت ۲۰۰ درجه گرم نمایید.حال خمیر ها را جداگانه روی سطح آرد پاشی شده قرار داده و روی آنها را کمی پسته نیمکوب شده ریخته و یک لایه کیسه نایلون روی خمیر گذاشته و خمیر را با وردنه باز کرده و با قطر حدود ۱ سانت شیرینی ها را قالب زده و در سینی فر چیده و در فر ۱۸۰ درجه برای مدت ۱۰ دقیقه پخت را انجام دهید .

2 نظر برای "طرز تهیه شیرینی ابریشمی برای عید" ارسال شده است.

پاسخ
سهیل

من عاشق این شیرینی ام منتها نمیدونستم اسمش شیرینی ابریشمی هست

پاسخ لینک نظر

پاسخ
کیانا

پسر من فقط شیرینی تر دوست داره

پاسخ لینک نظر

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>