طرز تهیه حلوای آناناس

حلوا یکی از شیرینی های مورد علاقه ایرانی هاست حال اگر این شیرینی و یا دسر خوشمزه با یک میوه جذاب مثل آناناس ترکیب شود قطعا حلوای شگفت انگیزی خواهد بود اگر شما هم به این میوه استوایی علاقه دارید و هم از خوردن حلوا لذت می برید با ما با طرز تهیه حلوای آناناس همراه باشید.

حلوای آناناس

مواد لازم حلوای آناناس:

آناناس خرد شده= ۱/۲ پیمانه
پوره آناناس= ۱/۲ پیمانه
آرد سمولینا= ۱/۲ پیمانه
شیر= ۱ پیمانه
کره یا روغن کرمانشاهی= ۳ قاشق غذاخوری
شکر= ۱/۲ پیمانه
زعفران= ۶ رشته
بادام هندی= ۵ عدد
کشمش طلایی= ۱ قاشق غذاخوری
مواد لازم برای حلوای آناناس

طرز تهیه حلوای آناناس:


ابتدا پوست آناناس را بگیرید و بعد بخش های نرم آناناس را به صورت نگینی ریز نمایید و بخش های سفت آن را جدا کنید و درون مخلوط کن بریزید، تا پوره شود.

سپس تابه ای را روی حرارت قرار دهید و کره یا روغن را داخل آن بریزید.

بعد از باز شدن کره، آرد سمولینا را به آن بیفزایید و مرتب آن را هم بزنید، تا رنگ آرد طلایی شود.

در ادامه طرز تهیه حلوای آناناس باید، آناناس را که به صورت نگینی خرد کرده اید، به آرد بیفزایید. البته باید مقدار کمی از آناناس را برای تزیین نگه دارید.

آنگاه شیر را به مواد اضافه نمایید و مواد را کاملا به هم بزنید(به جای شیر می توانید، از آب استفاده کنید).

در مرحله بعدی باید، زعفران را که از قبل با کمی آب جوش دم کرده اید، را اضافه و مواد را به خوبی مخلوط نمایید. سپس اجازه دهید، تا با حرارت کم به مدت ۳ الی ۵ دقیقه بپزد. البته باید مرتب مواد را هم بزنید.

در آخر، پیش از این که شکر را اضافه نمایید، مقدار کمی از آن را بچشید و بعد به مقدار کافی شکر به آن بیفزایید، بعد مواد را کاملا مخلوط کنید و مدتی به هم زدن آن ادامه دهید، تا حلوا غلیظ گردد.

اکنون حلوای آناناس آماده شده است، که برای تزیین آن می توانید، از آناناس نگینی خرد شده، بادام هندی و کشمش استفاده کنید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>