طرز تهیه شیرینی کنافه

اصل این دسر یا بهتر بگوییم شیرینی خوشمزه به کشور فلسطین باز می گردد البته در کشورهای مختلف عربی و همچنین ترکیه نیز این شیرینی تهی می شود با ما با طرز تهیه کنافه همراه باشید.

کنافه از انواع شیرینی های عربی خوشمزه و پرطرفدار است که با رشته های مخصوصی تهیه می شود و شما می توانید رشته های کنافه را از لوازم قنادی ها تهیه کنید.

شیرینی رشته ای، شیرینی کنافه و شیرینی چرخی از انواع شیرینی های خوش طعم هستند و اگر شما تمایل دارید شیرینی های خاص و بی نظیری را برای مناسبت های خاص در منزل بپزید بهتر است از تهیه این شیرینی ها غافل نشوید.

شیرینی کنافه

مواد لازم شیرینی کنافه:
رشته کنافه : 500 گرم
پنیر خامه ای بی نمک و یا پنیر موزارلا : 250 گرم
کره : 250 گرم
شکر : 1.5 فنجان
آب لیمو : چند قطره
آب : 1.5 فنجان


طرز تهیه شیرینی کنافه:
برای پخت شیرینی کنافه ابتدا آب و آب لیمو و شکر را در ظرف مناسبی بریزید سپس ظرف را روی حرارت گاز قرار دهید تا شربت مخصوص شیرینی آماده شود سپس شربت را در مکانی مناسب قرار دهید تا به خوبی سرد شود.
در مرحله بعدی طرز تهیه شیرینی کنافه رشته های کنافه را با کمک دست از یکدیگر جدا کنید و آن ها را مقداری خرد کنید.

کره ذوب شده را روی رشته ها بریزید.

رشته ها را به خوبی با کره آغشته کنید.

نصف رشته های کنافه را درون قالب گرد بریزید و با کمک دست رشته ها را فشار دهید تا به صورت یکنواخت رشته ها در همه قسمت های قالب پهن شوند توجه داشته باشید که نیازی نیست قالب را چرب کنید زیرا خود رشته ها چرب و کره ای هستند. در مرحله بعدی دستور تهیه شیرینی کنافه پنیر نرم شده را روی رشته ها بریزید و سطح پنیر را صاف کنید.

باقی مانده رشته های کنافه را روی پنیر بریزید و همه سطح پنیر را با کمک این رشته ها بپوشانید.

سپس قالب را درون یخچال به مدت یک ساعت قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده قالب شیرینی را از درون یخچال بیرون آورید و قالب را درون فر که از قبل با دمای 160 درجه سانتی گراد گرم شده است به مدت 30 دقیقه قرار دهید و در چند دقیقه آخر گریل فر را روشن کنید تا روی شیرینی کنافه برشته شود.

قالب را از درون فر بیرون آورید و بعد از گذشت 5 دقیقه شربت را روی شیرینی بریزید و با کمک پودر پسته این شیرینی خوشمزه را تزیین کنید سپس آن را برای سرو به شکل دلخواه خود برش بزنید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>