طرز تهیه چای ماسالا

چای ماسالا یکی از قدیمی ترین انواع نوشیدنی های گرم در منطقه آسیای جنوبی خصوصا سریلانکا و هند می باشد در ترکیب این چای از شیر و زنجبیل استفاده می شود.

چای ماسالا

چای ماسالا چیست؟

یک ترکیب خوشمزه از شیر، میخک، دارچین، زنجبیل، هل و فلفل سیاه هستند، مواد دیگر مانند زعفران، رازیانه، جوز هندی، نعناع، شکر یا عسل ترکیباتی هستند که بعضی از افراد اضافه می‌کنند و بعضی‌ها خیر و این می‌تواند بر حسب سلیقهٔ شما تغییر کند. این در حالی است که در کشمیر هند برخلاف سایر نقاط دنیا از چای سبز برای تهیهٔ این چای استفاده می‌شود. این چای راا را حتی بدون شیر هم می‌توانید درست کنید. که به همراه چای سیاه یک معجون بسیار خوشمزه با خواص درمانی فراوان را رقم می‌زند.

برای درست کردن این چای در هر فنجان چای ¼ قاشق مرباخوری ادویه بریزید و بقیه فنجان را با شیر و چای سیاه پر کنید.

مواد لازم برای ۱۰ فنجان چای ماسالا

میخک: ¼ فنجان

هل سبز: ¼ فنجان

چوب دارچین: ¼ فنجان

دانه فلفل سیاه: ¼ فنجان

برگ گل محمدی خشک شده: ۲ قاشق مرباخوری

دانه رازیانه: ۲ قاشق مرباخوری

زعفران خشک: ۱ قاشق چایخوری

پودر زنجبیل خشک شده: ۲ قاشق مرباخوری

جوز هندی خرد شده: ۱ عدد

طرز تهیه چای ماسالا

ابتدا ادویه را درست کنید. برای این کار ابتدا میخک، هل سبز، فلفل سیاه و دارچین را در یک ماهیتابه بریزید و به مدت ۱ دقیقه روی شعله ملایم گاز تفت دهید. سپس آن‌ها را در یک بشقاب بریزید تا سرد شوند.

سپس آن‌ها را با سایر مواد گفته شده برای تهیه ادویه چای را در یک آسیاب بریزید و همه را با هم آسیاب کنید تا یک ادویه جادویی و بسیار خوشبو به دست آورید. این ادویه را می‌توانید تا دو ماه در یک شیشه دربسته در کابینت نگهداری کنید.

برای تهیه یک فنجان چای ½ قاشق مرباخوری از این ادویه برای تهیه دو فنجان چای خانگی کافی است. ابتدا چای سیاه یا سبز را دم کنید و شیر را هم گرم کنید.

در فنجان مورد نظرتان ۱/۴ قاشق مرباخوری ادویه چای ماسالا را بریزید و شیر و چای گرم را روی ادویه‌ها بریزید و خوب هم بزنید. می‌توانید از عسل برای شیرین کردن چای ماسالا استفاده کنید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>