طرز تهیه پودینگ وانیلی

پودینگ وانیلی به علت سهولت در تهیه و همچنین خوشمزه بودن پایه بسیاری از دسرها می باشد و می تونید به تنهایی و یا لایه روی ژله و بستنی سرو می شود.

پودینگ وانیلی

مواد لازم برای پودینگ وانیلی
شکر 3/1 پیمانه
نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
نمک 8/1 قاشق چایخوری
شیر 2 پیمانه
زرده تخم مرغ 2 عدد
کره 2 قاشق غذاخوری
وانیل 2 قاشق چایخوری


طرز تهیه پودینگ وانیلی
نشاسته ی ذرت، نمک و شکر را داخل قابلمه بریزید، شیر را به آن ها اضافه کنید و هم بزنید. مواد را روی حرارت متوسط گاز بگذارید و تا زمانی که بجوشد و غلیظ شود، هم بزنید. بعد از به جوش آمدن، 1 دقیقه جوشیدن برای آن کافی است.نصف مواد داغ را به زرده های تخم مرغ هم زده شده اضافه و مخلوط کنید. سپس دوباره آن را به قابلمه برگردانید و مواد را به مدت 1 دقیقه مدام هم بزنید و بجوشانید. سپس آن را از روی حرارت برداشته و کره و وانیل را به آن اضافه کنید.

پودینگ شما آماده است. آن را داخل ظرف مورد نظر ریخته، روی آن را بپوشانید و به مدت 1 ساعت تا زمانی که سرد شود، خنک کنید. پودینگ را در یخچال نگهداری کنید.

نکات پخت پودینگ وانیلی:
توجه کنید که نشاسته ذرت، شکر و نمک را ابتدا در شیر سرد کامل حل کنید بعد روی شعله بگذارید. ایم کار از گوله گوله شدن مواد در شیر جلوگیری می کند.

قبل از اضافه کردن تخم مرغ به مواد، آن ها را خوب به هم بزنید.

نشاسته ذرت ساده ترین ترکیب برای غلیظ شدن پودینگ است و تنها مدت کمی برای سفت شدن نیاز به حرارت دارد. فقط کافی است بگذارید موارد به جوش آید تا فعال شود.

حواستان باشد که وانیل را در مرحله ی آخر به مواد اضافه کنید تا خاصیت، عطر و بو و طعم خود را در اثر حرارت طولانی و جوشیدن زیاد از دست ندهد و از کیفیت آن کم نشود.

شما می توانید پودینگ را با خامه قنادی و شکلات تزیین و میل کنید.

می توانید به جای شکر، شکر قهوه ای را به پودینگتان اضافه کنید و تافی درست کنید.

می توانید با اضافه کردن یک مشت کشمش به مواد به جای وانیل، پودینگی متفاوت درست کنید.

همچنین با اضافه کردن شکلات و مقدار بیشتری شکر به مواد می تونید پودینگتان را شکلاتی کنید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>