طرز تهیه کرم کاتالانا

معمولا دسرهایی که خیلی سریع آماده می شوند طرفداران بیشتری دارند چون به راحتی می توانید از آن ها در کنار غذا استفاده کنید. کرم کاتالانا هم یکی از این دسرهاست و برای درست شدن آن زمانی در حدود ۱۵ دقیقه لازم است البته بهتر است.

بعد از آماده شدن حدود ۲ تا ۳ ساعت در یخچال باشد. این دسر اولین بار در شمال شرقی اسپانیا اختراع شده و مخصوصا خوردن آن در بهار خیلی می چسبد. برای درست کردن این غذا از موادی مثل زرده تخم مرغ، دارچین، پودر پوست لیمو و شیر استفاده می شود.

کرم کاتالانا

مواد لازم برای درست کردن کرم کاتالانا

شیر : 500 میلی لیتر
شکر :100 گرم
آرد ذرت :30 گرم
زرده تخم مرغ :4 عدد
چوب دارچین :1 عدد
پوست لیمو :1 عدد

طرز تهیه کرم کاتالانا (Crema Catalana)

ابتدا نصف شیر را در قابلمه ای ریخته و روی شعله ملایم قرار دهید ، آرد را افزوده و خوب هم بزنید تا شیر و آرد با هم ترکیب شوند و حالا نصف شکر ، رنده پوست لیمو و چوب دارچین را در قابلمه ای ریخته و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد، همه مواد را خوب مخلوط کنید تا یکدست و صاف شود.

بعد از بجوش آمدن مواد زیر قابلمه را خاموش کنید و در این مرحله کاسه ای را بردارید و تخم مرغ ها را داخل آن بشکنید ، در صورت سالم بودن، زرده تخم مرغ ها را جدا کرده و در ظرفی دیگر با نصف دیگر شکر با هم زن برقی هم بزنید تا خوب کف کرده و به رنگ کرم دربیاید.

حالا مخلوط شیر و لیمو را به تدریج به زرده ها افزوده هم بزنید ، مخلوط شیر و آرد ذرت را هم اضافه کرده همه مواد را با دور تند هم بزنید.

مخلوط را در قابلمه ای ریخته و روی حرارت بگذارید و به هم زدن خود ادامه دهید ، این کار را تا دو دقیقه انجام دهید تا همه مواد یکدست شود.

زیر شعله را خاموش کرده و ظرفهای پذیرایی را آماده کنید و کرم را در ظرفهای مورد نظرتان بریزید و اجازه دهید خنک شوند.

برای کاراملی شدن روی کرم مقداری شکر روی آن ریخته شعله فندک را روی آن بگیرید تا کاراملی شود

نکات تکمیلی در مورد کرم کاتالانا

کرم کاتالانا جزو دسر – کرم و موس میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 20دقیقه میباشد .
کرم کاتالانا را می توانید در وعده دسر – سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>