طرز تهیه ایتون مس انگلیسی

ایتون مس انگلیسی یک دسر سنتی انگلیسی است ( البته نه به شکل کیک ) که ترکیبی از مرنگ ، خامه شیرین و بری های تازه است . ایتون ترکیبی متعادل از طعم های بی نظیر و سک دسر انگلیسی بسیار ساه است که شما میتوانید به میل خودتان میزان خامه یا نوع میوه های آن را تغییر دهید . من در اینجا در ترکیب دسر ایتون برای لا به لای کیک سافنجی استفاده کردم که نتیجه ای بسیار عالی و خوشمزه داشت و این کیک با وجود میوه های تازه بسیار مناسب ماههای گرم سال است .

به هیچ عنوان برای تهیه این کیک از انواع دستور های پاوند کیک استفاده نکنید چون سنگینی وزن کیک مناسب این دستور نیست و بهترین گزینه برای این کیک کیک های سبک و اسفنجی هستند و هیچ اجباری به استفاده از میوه های این دستور نیست و با هر میوه ای که دم دستتان است میتوانید بین لایه های کیک را پر کنید .

برای سرو این کیک حتما از چاقوی دندانه دار استفاده کنید که میوه ها را به راحت برش بزند .

ایتون مس انگلیسی

مواد لازم برای کیک اسفنجی
آرد کیک 1 و یک چهارم فنجان
بکینگ پودر نصف ق چ
جوش شیرین نصف ق چ
نمک یک چهارم ق چ
تخم مرغ 6 عدد
زرده تخم مرغ 2 عدد
شکر 1 فنجان
عصاره وانیل 1 ق چ
آب لیمو ترش تازه 2 ق چ
روغن کانولا سه چهارم فنجان

طرز تهیه ایتون مس انگلیسی:

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود . دو عدد قالب گرد 20 سنتی را چرب کرده آردپاشی کنید و کناری بگذارید . آرد ، بکینگ پودر ، جوش شیرین و نمک را مخلوط کرده کناری بگذارید . تخم مرغ ، زرده تخم مرغ ، شکر و وانیل را در کاسه همزن ریخته و با سر توپی همزن حدود 5 دقیقه هم بزنید تا غلیظ و کشدار شود .

کاسه را از همزن جدا کرده و مواد خشک را رویشان الک کنید و با لیسک مخلوطشان کنید تا یکدست شوند . آب لیمو ترش و روغن را اضافه کرده مخلوط نمایید . مواد را به حالت دورانی مخلوط کنید که پف کیک از بین نرود .خمیر را بین قالب ها به اندازه ی مساوی تقسیم نموده و به مدت 35 – 28 دقیه در فر بگذارید بپزند.

اگر خلال دندان وسط کیک زدید و خمیری به آن نچسبید میتوانید کیک را از فر بیرون بیاورید 5 دقیقه صبر کنید از حرارت بیوفتد سپس از قالب برگردانده روی توری سیمی منتقل کنید تا خنک شود .


مواد لازم برای تهیه مرنگ
سفیده تخم مرغ 2 عدد
کرم تارتار یک چهارم ق چ
شکر نصف فنجان
عصاره ونیل نصف ق چ

فر را با دمای 107 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود . کف سینی فر را کاغذ روغنی بیندرازید .

سفید ه های تخم مرغ و کرم تار تار را در کاسه همزن برقی ریخته و با سر توپی و سرعت متوسط به پایین هم بزنید .

سفید ه ها که کف کردند شکر را کم کم اضافه کنید و سپس سرعت را روی متوسط به بالا بگذارید و به هم زدن ادامه دهید تا فرم گرفته و براق شوند سپس وانیل را اضافه کرده 30 ثانیه دیگر به هم زدن ادامه دهید تا یکدست شود .

دو سوم از مخلوط مرنگ را با قاشق به اندازه ی دایره هایی 7 سانتی و با فاصله روی سینی بریزید . نیازی نیست زیاد دقت کنید چون این مرنگ ها قرار است بعدا شکسته شوند .

باقیمانده مرنگ ها را در قیفی با سرد ستاره ای بریزید و روی کاغذ روغنی ستاره هایی تقریبا یکسان بزنید و مرنگ ها را به مدت 45 – 75 دقیقه در فر بگذارید بزند و ترد شوند و به راحتی از کاغذ روغنی جدا شوند .

برای میوه های بین کیک میتوانید حدود 4 فنجان از انواع بری مثل بلو بری ، تمشک ، شاه توت و توت فرنگی استفاده کنید .

لایه های کیک را با چاقوی بزرگ دندانه دار از وسط به دو نیم کنید . یک لایه کیک را روی ظرف مورد نظر گذاشته و رویش یک لایه خامه فرم گرفته بکشید و روی خامه را با مخلوط میوه ها و مرنگ های شکسته شده کاملا پر کنید و یکی یکی لایه ها را روی هم قرار دهید و روی لایه آخر را با خامه ی باقیمانده پر کرده و میوه ها و شکوفه های مرنگ را به سلیقه ی خودتان روی کیک بچینیدو سرو نمایید .

از ایتون مس انگلیسی لذت ببرید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>