طرز تهیه پاناکوتای انبه

پاناکوتای انبه یک دسر ایتالیایی فوق العاده است که بافتی شبیه به پودینگ داره و با خامه و شیر تهیه میشه و بهترین گزینه برای یک دسر چشمگیره.

پاناکوتای انبه

مواد لازم برای پاناکوتای انبه
انبه 2 عدد متوسط یا 1 و 1/2 پیمانه انبه ی میکس شده
خامه کم چرب 1 و 1/4 پیمانه
شیر پرچرب 1 پیمانه
آگار آگار یا ژلاتین 4 قاشق چایخوری
آب برای خیساندن ژلاتین یا آگار آگار 1/4 پیمانه
شکر 1/2 پیمانه
عصاره یا اسانس وانیل 1/2 قاشق چایخوری

طرز تهیه پاناکوتای انبه

آگار آگار یا ژلاتین را تکه و خرد کنید و در قابلمه به مدت 10 دقیقه در آب گرم بخیسانید. در حین خیس خوردن ژلاتین، انبه ها را خرد کنید. سپس آن ها را در غذاساز بریزید و پوره کنید تا کاملا له شوند.

خامه، شیر و شکر را در قابلمه یا شیرجوش ترکیب کنید سپس روی شعله بگذارید. شکر باید کاملا حل شود. به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که این مخلوط غلیظ به جوش آید.

در همین زمان قابلمه آگار آگار یا ژلاتین خیس خورده را روی گاز بگذارید و هم بزنید. بگذارید تکه های آن کاملا در آب حل شود. وقتی ترکیب خامه، شیر و شکر به جوش رسید، شعله زیر آن را خاموش کنید. حالا ژلاتین نیز کاملا آب شده است.

ژلاتین یا آگار آگار آب شده را داخل مخلوط داغ قبلی بریزید و با همزن دستی به خوبی هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند.حدود 5 دقیقه صبر کنید تا مخلوط شما کمی خنک شود. سپس انبه ی میکس شده و اسانس وانیل را به آن اضافه کنید.


مواد را به هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند.پاناکوتای انبه را در ظرفی که می خواهید آن را سرو کنید بریزید، روی آن را با فویل یا سلفون بپوشانید و بگذارید خنک شود. پاناکوتاها را به مدت 4 تا 5 ساعت داخل یخچال بگذارید تا خودش برا بگیرد. پاناکوتای انبه ای شما حاضر است. می توانید روی دسر را با تکه های انبه یا میوه های دیگر تزیین کنید.

نکات پخت پاناکوتای انبه ای:
شکر و خامه را در شیر سرد ابتدا کامل حل کنید بعد روی حرارت بگذارید.

توجه کنید که هنگام ترکیب ژلاتین یا آگار آگار حل شده با مخلوط خامه، شیر و شکر، هر دو باید داغ باشند.

اگر آگار آگار یا ژلاتین آب شده هنگام ترکیب با کرم سر شد، به آن کمی آب داغ اضافه کنید و هم بزنید تا مواد داغ شود. یا برعکس، اگر کرم سرد شد نیز می توانید به آن کمی آب داغ اضافه کنید و روی شعله بگذارید تا تمام مواد گرم شوند.

می توانید به جای عصاره یا اسانس وانیل، نصف مقدار آن پودر وانیل استفاده کنید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>