طرز تهیه دسر یونانی

دسر یونانی یکی از دسرهای های بسیار لذید و خوشمزه مخصوصا برای کشورهای عربی به شمار می آید. اما پخت هر کیک و دسری نیازمند دانستن یک سری نکات و آشنایی با روند تهیه آن نیز می باشد. چون نکات کلیدی آشپزی به شما در تهیه بهترین و خوشمزه ترین انواع کیک و دسر کمک می کند. امروز قصد داریم تا شما را با طرز تهیه دسر یونانی آشنا نماییم و نکات اساسی را در این رابطه در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار دهیم که امیدواریم مثمر ثمر واقع شود و مفید باشد. شما می توانید به راحتی در منزل خود با رعایت یک سری اصول دسر یونانی را تهیه نمایید و به عنوان عصرانه آن را میل نمایید. در ادامه خواهید توانست این دسر خوشمزه را آماده نمایید.

دسر یونانی

دسر یونانی برای سرو در سفره افطار ماه رمضان نیز فوق العاده می باشد.
اسم اصلی دسر یونانی گالاکتُبورکو می باشد! این دسر خوشمزه از کشور یونان آمده است. باید خاطر نشان کرد که زیر و روی این دسر حاوی لایه های خمیر فیلو یا خمیر یوفکای کره ای می باشد که در فر برشته خواهد شد و وسط دسر نیز از دسر سمولینای نرم و خوشمزه تهیه شده است. در پایان تهیه این دسر نیز مقدار کمی شربت روی دسر می ریزند و کمی شکل و ویژگی باقلوا می گیرد.

در تهیه این دسر خوشمزه ذکر این نکته الزامی است که خمیر فیلو باید مقداری از دمای محیط خنک تر گردد، از این رو باید آن را قبل از استفاده از از فریزر بیرون آورید و قبل از درست کردن بسته را باز نمایید تا خمیرخشک نگردد.

مواد لازم دسر یونانی
آرد سمولینا ۱ پیمانه
شکر ۱ و ۱/۲ پیمانه
شیر ۷۰۰ میلی لیتر
خامه صبحانه ۳۰۰ میلی لیتر
تخم مرغ ۴ عدد
کره در دمای اتاق ۳ قاشق غذاخوری
وانیل ۱ قاشق چایخوری
گلاب ۲ قاشق غذاخوری
کره ذوب شده ۲۵۰ گرم
خمیر فیلو یا یوفکا یک بسته
مواد لازم برای شربت
آب ۴۰۰ میلی لیتر
شکر ۳۰۰ گرم
پوست لیمو ترش ۱ عدد
آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری


طرز تهیه دسر یونانی
در مرحله اول می بایست شربت را آماده نمایید. از این رو باید آب، شکر، پوست لیمو ترش و آب لیمو را در قابلمه روی شعله بگذارید. وقتی این ترکیب به جوش آمد، می بایست شعله را کم نمایید و حدود ۴ دقیقه منتتظر بمانید. بعد شربت را کوشه ای قرار دهید تا خنک گردد.

و در نهایت پوست لیمو ترش را از آن بیرون بیاورید.
در مرحله بعد باید کف قالب را با کره چرب نمایید. سپس یک لایه خمیر فیلو را در کف قالب بگذارید و روی خمیر را با کره ذوب شده چرب نمایید. لازم به ذکر است که این کار را برای چهار لایه خمیر انجام دهید.
در مرحله بعدی آرد سمولینا، شکر، شیر، خامه، ۳ قاشق کره، گلاب و وانیل را ترکیب کرده و جوش بیاورید تا غلیظ شود. نباید در این حین مرتب مواد را هم زنید.

در مرحله بعدی باید زرده و سفیده تخم مرغ را جدا نمایید. سفیده ها و زرده ها را جدا هم بزنید. سپس آنها را داخل شیر جوش روی مواد کاستارد بریزید. باید آنقدر مواد را هم بزنید تا کاستارد غلیظ گردد. سپس کاستارد را روی خمیر دورن قالب بریزید.
در مرحله بعدی باید تمام خمیرهای باقیمانده را روی کاستارد قرار دهید. بین لایه ها نیز باید کره بمالید. لازم به ذکر است که شما خواهید توانست در این مرحله دسر را برش کنید.
باید خاطر نشان کرد که حدود یک ساعت باید دسر را در فر گرم با دمای ۱۸۰ درجه بگذارید تا خمیر فیلو برشته گردد. در پایان نیز چند دقیقه دسر را زیر شعله بالای فر بگذارید تا روی آن طلایی گردد.
در پایان کار نیز زمانی که دسر آماده شد، شربت را روی آن ریخته و اجازه دهید تا خنک گردد.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>