طرز تهیه دسر انبه و خامه

دسر انبه و خامه یک دسر بی نظیر و همچنین لذیذ است که از خوردن آن سیر نمی شوید این دسر بسیار مناسب مهمانی ها و جالس شما می باشد.

دسر انبه و خامه

قبل از درست کردن این دسر خوشمزه لازم است تا با خواص بی نظیر انبه آشنا شوید.

کلسترول را کاهش می‌دهد.
محتوی بالای فیبر، پکتین و ویتامین C در انبه به کاهش کلسترول کمک می‌کند.

سطح انسولین را تنظیم می‌کند.
انبه به تنظیم سطح انسولین در خون کمک می‌کند. در یک داروی خانگی سنتی برگ‌های آن را در آب جوشانده، شب تا صبح در آب خوابانده و بعد جوشانده را صبح مصرف می‌کردند. انبه همچنین شاخص گلیسمی پایینی دارد (۶۰-۴۱) به همین علت مصرف متوسط از آن سطح قندخون را بالا نخواهد برد.

انبه از سرطان پیشگیری می‌کند.
تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات آنتی‌اکسیدان انبه از سرطان‌های روده، سینه، خون و پروستات پیشگیری می‌کند. این ترکیبات شامل کرستین، ایزوکرستین، استراگالین، فیستین، اسید گالیک و متیل‌گالات و همچنین آنزیم‌های مختلف می‌باشد.

بینایی را تقویت می‌کند.
پوست و عصاره انبه حاوی اوروشیول است، ماده‌شیمیایی موجود در پیچک سمی امریکایی و سماق سمی که می‌تواند در برخی افراد ایجاد حساسیت کند.برخی فروشندگان برای رسیده کردن انبه از کاربید کلسیم استفاده می‌کنند که ممکن است مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند، به همین دلیل بهتر است از انبه ارگانیک استفاده کنید. اگر انبِه خریداری شده شما ارگانیک نیست، قبل از مصرف خیلی خوب آن را بشویید یا یک شب در آب خیس کنید.

مواد لازم برای دسر انبه و خامه
انبه رسیده بزرگ 3 عدد
خامه یا ماست شیرین 3 لیوان
گردو به مقدار لازم

طرز تهیه دسر انبه و خامه:

ابتدا 2 عدد از انبه ها را به صورت پوره در اورید ، برای اماده سازی درون ظرف مورد نظر مقداری انبه بریزید سپس مقداری ماست یا خامه کم چرب را روی آن ریخته و مقداری دیگر پوره انبه را روی انها بریزید.

چند ساعت این ظرف ها را درون یخچال قرار دهید تا دسرها به خوبی سرد شوند.

برای سرو کردن 1 عدد انبه باقی مانده را به شکل مکعب خرد کنید و روی دسر خنک ریخته و با کمی گردوی خرد شده و … دسرتان را تزئین نمائید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>