آموزش صیقل کاری لبه چرم

در این قسمت آموزش چرم دوزی سراغ صیقل کاری لبه چرم رفته ایم. کاری که شاید غیرضروری بنظر برسد اما تاثیر زیادی روی ظاهر وسایل چرمی دارد. صیقل کاری لبه چرم به معنای پولیش یا پرداخت کردن لبه های چرم است تا از حالت خام دربیایند و شباهت بیشتری به روی چرم داشته باشند.

صیقل کاری لبه چرم معمولاً زمان زیادی میبرد اما بخاطر یکدست کردن ظاهر وسایل چرمی ارزش وقتی که صرف می کنید را دارد. روشی که در این ساختنی برای صیقل دادن لبه های چرم یاد می گیرید برای تکه های کوچک چرم مناسب است. اگر می خواهید تکه های چرم بزرگ را صیقل بدهید بهتر است از روش های اتوماتیک استفاده کنید. یکی از ساده ترین روش های اتوماتیک وصل کردن صیقل زن به سر درمل یا دریل است.

گام اول : وسایل مورد نیاز

صیقل کاری لبه چرم

کتیرا
صیقل زن
روغن جوجوبا – یا هر روغنب که بتوانید چرم را با آن نرم کنید
دستمال کاغذی
کاغذ سنباده
صیقل زن های مخصوص چرم شیشه ای، پلاستیکی یا چوبی هستند. با این روش می توانید از هر سه نوع صیقل زن چرم استفاده کنید. در ضمن اگر می خواهید چرم تان را رنگ کنید باید قبل از صیقل کاری اینکار را بکنید چون کتیرا مانع نفوذ رنگ در لبه های چرم میشود.

گام دوم : سنباده کاری

برای صیقل کاری لبه چرم، لزوماً نباید آنها را سنباده کاری کنید. اما اگر می خواهید دو تکه چرم را همزمان صیقل بدهید سنباده کاری کمک زیادی میکند و نتیجه کار را هم بهتر میکند.

صیقل کاری لبه چرم

با کاغذ سنباده روی لبه های چرم کار کنید تا کاملاً صاف و یکدست بشود. می توانید با سنباده گوشه ها را هم کمی گرد کنید تا ظاهر چرم بهتر بشود.

گام سوم: به لبه های چرم کتیرا بزنید

صیقل کاری لبه چرم

ظرف کتیرا را خوب تکان بدهید و یک دستمال کاغذی را به کتیرا آغشته کنید. روی لبه های چرم را با کتیرا بپوشانید. 30 تا 60 ثانیه صبر کنید تا کمی چسبنده بشود. حتماً اجازه بدهید کتیرا کمی روی چرم بنشیند چون اگر خوب چسبنده نشود، موقع صیقل کاری هیچ اصطکاکی ایجاد نمی شود.

گام چهارم : کار با صیقل زن را شروع کنید

صیقل کاری لبه چرم

صیقل زن را روی لبه های چرم بگذارید و با فشار کافی آن را به سمت بالا و پایین حرکت بدهید. در حین تکان دادن صیقل زن باید اصطکاک چرم را حس کنید؛ اگر صیقل زن خیلی راحت روی لبه های چرم حرکت میکند باید زمان بیشتری به کتیرا بدهید تا بیشتر چسبنده بشود.

کارتان را صیقل زن را ادامه بدهید تا چیزی از کتیرا روی چرم نماند. حالا دوباره کمی کتیرا روی لبه های چرم بزنید و همین مراحل را تکرار کنید.

صیقل دادن لبه های چرم گاهی اوقات تا نیم ساعت هم طول می کشد. البته اینکار دقت زیادی نمی خواهد می توانید آن را در حین تماشای فیلم هم انجام بدهید! در هر صورت اگر می خواهید لبه های چرم تان براق باشد باید این زمان را صرف کنید.

اگر بعد از چندبار حرکت صیقل زن روی لبه های چرم احساس کردید چرم خوب براق شده دلیلش خشک بودن بیش از حد است. دلیل این اتفاق این است که چرم همه کتیرا را جذب کرده و چیزی روی سطح چرم باقی نمانده است. اگر به این مشکل برخوردید، کمی روغن جوجوبا به لبه های چرم بزنید و سپس دوباره کتیرا بزنید.

2 نظر برای "آموزش صیقل کاری لبه چرم" ارسال شده است.

پاسخ
امیر

سلام برای صیغل دادن و ضد آب کردن و براق کردن زیره چرمی کفش چه راهکاری هست؟. ممنونم

پاسخ لینک نظر

پاسخ
سروناز

میشه لطفا در خصوص چرم مصنوعی رو هم بگین؟

پاسخ لینک نظر

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>