طرز تهیه شیرینی نان چرخی

شیرینی نان چرخی از انواع شیرینی های خوشمزه با دستور پخت آسان است در ادامه این مطلب طرز تهیه شیرینی چرخی را به صورت مرحله به مرحله به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

اغلب کدبانوها به پخت شیرینی در منزل علاقه مند هستند اگر شما هم از این دسته از کدبانوهای هنرمند هستید بهتر است از پخت شیرینی چرخی در منزل غافل نشوید این نوع شیرینی طعم متفاوتی دارد و از انواع شیرینی های عید نوروز محسوب می شود. در طرز تهیه شیرینی چرخی از آرد برنج و آرد سفید و روغن جامد و پودر قند و زرده تخم مرغ و ماست و بیکینگ پودر و پودر هل استفاده می شود.

شیرینی نان چرخی و شیرنی رشته ای و شیرینی پیچ انگشتی از انواع شیرینی های خوشمزه و خوش طعم است و شما می توانید این نوع شیرینی ها را در منزل برای عصرانه و یا پذیرایی از مهمان هایتان بپزید.

شیرینی نان چرخی


مواد لازم شیرینی نان چرخی:

آرد برنج : 750 گرم
روغن جامد : 750 گرم
آرد سفید : 750 گرم
زرده تخم مرغ : پنج عدد
پودر قند : 375 گرم
ماست : یک لیوان
بیکینگ پودر : یک قاشق چایخوری
پودر هل : یک قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی نان چرخی:

پودر قند و روغن را به کمک همزن با یکدیگر مخلوط کنید.

زرده های تخم مرغ و پودر هل را به مخلوط پودر قند اضافه کنید و دوباره مخلوط این مواد را با کمک همزن هم بزنید.

در مرحله بعدی طرز تهیه شیرینی چرخی بیکینگ پودر و ماست را در ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید سپس مخلوط این مواد را به مایه شیرینی اضافه کنید و با کمک همزن همه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا مایه شیرینی یکدست شود سپس آرد برنج و آرد سفید را با یکدیگر مخلوط کنید و مخلوط آن ها را به صورت یکباره به مایه شیرینی اضافه کنید و با کمک دست مایه شیرینی را ورز دهید تا همه مواد با یکدیگر به خوبی مخلوط شوند توجه داشته باشید که نباید خمیر شیرینی را زیاد ورز دهید زیرا خمیر به روغن می افتد و سفت می شود.

در مرحله آخر طرز تهیه شیرینی چرخی خمیر شیرینی را به صورت گلوله در آورید و روی خمیر را با کمک یک کیسه فریزر بپوشانید و خمیر را به مدت 12 ساعت در جای خنکی قرار دهید تا استراحت کند بعد از مدت زمان ذکر شده قالب مخصوص شیرینی چرخی را به چرخ گوشت نصب کنید و خمیر را کمی ورز دهید تا به خوبی نرم شود سپس خمیر را درون چرخ گوشت بریزید و از چرخ گوشت خمیر را رد کنید.

خمیر چرخ شده شیرینی را به اندازه دلخواه خود برش بزنید.

خمیر های برش زده را در سینی فر بچینید و روی خمیر های شیرینی مقداری پودر پسته بریزید.

سینی فر را به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر با دمای 175 درجه سانتی گراد قرار دهید.

نکات طلایی در پخت شیرینی نان چرخی

  1. قبل از قرار دادن سینی در فر باید فر را از 15 دقیقه قبل روشن کنید تا به خوبی داغ شود.
  2. برای تزیین این شیرینی خوشمزه می توانید به جای پودر پسته از خرفه نیز استفاده کنید.
  3. در دستور پخت شیرینی چرخی آرد سفید را باید الک کنید.
  4. برای تهیه این نوع شیرینی آرد برنج و پودر قند را باید از حریر و یا الک ریز رد کنید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>