طرز تهیه نان مغزدار

اگر هر کدام از مادرهای مهربون بتونن تنور خونشون رو گاهی اوقات روشن نگه دارن و اعضای خونواده رو دور هم جمع کنن خیلی خوبه اما خب شاید فکر کنید که تنور مال سالهای خیلی دوره اما ما به شما میگیم که اشکالی نداره و شما میتونید با درست کردن نان توی فر خونتون اینکار رو انجام بدین پس با ما با طرز تهیه نان مغزدار همراه باشید.


مواد لازم برای نان مغز دار:
مايه خمير تازه ( براي خمير)40 گرم

شكر ( براي خمير)50 گرم

شير ولرم ( براي خمير)نصف ليوان

تخم مرغ( براي خمير)2 عدد

كره آب كرده ( براي خمير)40 گرم

نمك ( براي خمير)1 قاشق چايخوري

رنده پوست ليمو ( براي خمير)1 قاشق غذاخوري

آرد سفيد گندم ( براي خمير)حدود 700-600 گرم

تقويت كننده آرد ( براي خمير)2/1 قاشق چايخوري

كره آب كرده ( براي ميان خمير)4-3 قاشق غذاخوري

شكر ( براي ميان خمير)4-3 قاشق غذاخوري

كشمش ريز ( براي ميان خمير)75 گرم

گرود ريز خرد شده ( براي ميان خمير)75 گرم

كره كرده (براي روي نان )100 گرم

شكر (براي روي نان )2 قاشق غذاخوري


طرز تهیه نان مغزدار:
مايه خمير تازه را در ظرفي ريخته شكر و شير ولرم را به آن اضافه كنيد و با ديسك مايه خمير را در شير حل كنيد تخم مرغ ، كره ، نمك و رنده پوست ليمو ترش را به مخلوط اضافه كنيد سپس تقويت كننده آرد و آرد را كم كم بيافزاييد و ورز دهيد تا خميري شود كه به دست نچسبد .

روي خمير را بپوشانيد و به مدت نيم ساعت در جاي نسبتاٌ گرم قرار دهيد تا خمير ور بيايد و حجم آن دو برابر شود . خمير را به تكه هاي 50 گرمي تقسيم كنيد و از هر تكه خمير رشته هايي به اندازه 20*10 سانتي متر باز كنيد از كره آب كرده با قلم مو روي خمير بماليد .

شكر و كشمش و گردو را با هم مخلوط و از آن روي خمير بپاشيد و در جهت طول آن را دولا كرده و از سمت باريك آن را رول كنيد و قالب مناسبي را با كره آب كرده چرب كنيد و خميرها را در قالب با كمي فاصله بچينيد و روي خمير را به مدت 15 دقيقه بپوشانيد تا خمير مجدد ور بيايد در اين فاصله فر را با حرارت 400 درجه فارنهايت گرم كنيد . مابقي كره را روي خمير بريزيد و شكر را روي آن بپاشيد و در طبقه بالا به مدت 30-25 دقيقه بپزيد.

امیدوارم از پخت نان مغزدار لذت ببرید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>