طرز تهیه دسر پتی بور

دسر پتی بور جزو دسرهای کرمی محسوب می شود که به علت بافت نرمی که دارد مورد توجه بسیاری می باشد با ما با طرز تهیه این دسر خوشمزه همراه باشید.

دسر پتی بور

مواد لازم برای دسر پتی بور
شیر 2 پیمانه
خامه صبحانه 200 گرم
شکر 3 قاشق غذاخوری
پودر کرم کارامل 1 بسته
بیسکوییت پتی بور 1 بسته
پودر ژلاتین 2 قاشق غذا خوری
پودر کاکایو 1 قاشق چایخوری سر پر
وانیل خاص 1/8 قاشق چایخوری

طرز تهیه دسر پتی بور

پودر کرم کارامل آماده را با شیر و شکر مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید و مدام هم بزنید تا پودر و شکر کاملا در شیر حل شود. (اضافه کردن شکر اجباری نیست.)
پودر ژلاتین را با 1/4 پیمانه آب یا شیر ولرم مخلوط کنید و روی کتری قرار دهید تا پودر کاملا حل شود.

در این مرحله بیسکوییت را به شیر اضافه کنید و شیر را از روی حرارت بردارید و بعد از برداشتن از روی حرارت، وانیل را هم اضافه کنید. کمی که بیسکویت پتی بور نرم شد مایه را با گوشت کوب برقی یا به وسیله میکسر مخلوط کنید . (اگر مواد را برای میکس کردن در میکسر می ریزید، اجازه دهید مایه کمی از حرارت بیافتد بعد میکس کنید تا احیانا ظرف میکسر نشکند.)

خامه و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید و به مواد اضافه کنید بعد کمی میکس کنید تا یکدست شود.
ژلاتین حل شده به روش بن ماری را به مایه دسر اضافه و مخلوط کنید.
زمانی که مایه دسر هنوز گرم است در قالب یا ظرف مورد نظر بریزید و به مدت 5 ساعت یا بیشتر در یخچال قرار دهید. دسر را پس از خارج کردن از قالب با مواد مختلف می توان تزیین کرد.

نکات کلیدی تهیه دسر پتی بور:
-در این دسر هم مانند بیشتر دسر های کرمی می توانید انواع طعم دهنده را اضافه کنید مانند: دارچین، نسکافه، قهوه و …

-برای خارج کردن دسر از قالب مانند هر دسر ژلاتینی دیگر کمی حوصله به خرج دهید و عجله نکنید. پس اینکه مطمئن شدید دسر به خوبی گرفته است، دور آن را با چاقویی نوک تیز و باریک از دیواره جدا کنید و در ظرفی بزرگتر کمی آب ولرم بریزید، قالب را یک یا دو دقیقه در آب ولرم قرار دهید. ظرفی را که می خواهید دسر عربی را در آن برگردانید کمی خیس کنید ولی آب اضافه را بگیرید و بعد دسر را در آن ظرف برگردانید.(خیس کردن ظرف مانع از چسبیدن دسر به ظرف می شود و به راحتی می توانید آن را در ظرف جابجا کنید.

-در دسر های ژلاتینی به جای پودر ژلاتین از ورق ژلاتین هم می توان استفاده کرد. هر ورق ژلاتین معادل 1 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین است. باید ورق ژلاتین را در مقداری آب سرد به مدت پنج دقیقه خیس کنید و پس از خیس خوردن آن را داخل مایه دسر گرم بریزید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود.ویژگی ورق ژلاتین این است که دسر را براق تر و جذاب تر می کند.

-وانیل زیاد نباید حرارت ببیند، پس زمانی آن را به مایه داغ اضافه کنید که از روی حرارت برداشته اید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>