کاهش استرس در بارداری

از استرس و آثار زیان بارش بر جنین گفتیم حال وقت آن رسیده کمی به خودان بیایید ما در این پست چند روش برای کاهش استرس در بارداری به شما نشان می دهیم.

کاهش استرس در بارداری

برای کاهش استرس در بارداریاستراحت کنید و بر بچه تمرکز کنید
استراحت برای شما و بچه خوب است، پس به‌خاطر استراحت‌کردن احساس گناه نکنید! برای بچه وقت بگذارید، با فرزندی که در شکم دارید حرف بزنید.

برای کاهش استرس در بارداری در موردش صحبت کنید
اگر نگران سلامت بچه یا مسائل شخصی هستید، همیشه می‌توانید با ماما یا پزشک‌تان درمورد آن صحبت کنید. از ابراز احساسات‌تان خجالت نکشید. اگر صادق باشید، راحت‌تر می‌توانید پشتیبانی‌ موردنیازتان را به‌دست آورید.

برای کاهش استرس در بارداری به تغذیه‌تان اهمیت بدهید
خوب غذاخوردن برای ذهن و بدن‌تان هر دو خوب است. برنامه‌ی غذایی سالمی شامل اسید‌های چرب امگا۳، ویتامین‌ها و مواد معدنیِ کافی می‌تواند اخلاق شما را از این رو به آن رو کند.

برای کاهش استرس در بارداری ورزش کنید
ورزش می‌تواند حال‌تان را بهتر کند. ورزش‌کردن در دوران بارداری کاملا بی‌خطر است. اگر قبل از باردارشدن ورزش نمی‌کرده‌اید، الان زمان خوبی برای شروع است.

خودتان را برای زایمان آماده کنید
با شرکت در کلاس‌های آموزشی، اطلاعات بیشتری درمورد زایمان کسب کنید.

خودتان را برای زندگی خانوادگی آماده کنید
همه می‌دانند که مادربودن را باید در مسیر یاد بگیرید. اگر دوست یا آشنایی دارید که نوزاد یا بچه‌ی کوچکی دارد، می‌توانید با گذراندن زمانی در کنار آنها چیزهایی یاد بگیرید. اگر درمورد مسائل اقتصادی، شغل، رابطه و کارهای خانه نگران هستید، بررسی کنید و ببینید از چه حمایت‌های اقتصادی‌ای می‌توانید بهره‌مند شوید یا چه سازمان‌هایی می‌توانند به شما مشاوره بدهند.

کنارآمدن با تغییر
تغییرات معمولا از مهم‌ترین دلایل استرس هستند. هرچه از مدت بارداری شما بگذرد، این تغییرات بیشتر می‌شوند. اگر کارمند هستید با کارفرمایتان صحبت کنید تا ساعت کاری‌تان را کمی زودتر از معمول شروع و تمام کنید.

مسائل مالی
اگر نگران خرید لباس و وسایل بچه هستید، فهرستی از لوازم موردنیاز تهیه کنید. ببینید کدام‌یک از موارد را از قبل دارید یا می‌توانید از خانواده یا دوستان بگیرید؛ احتمالا لازم نیست همه‌ی مواردِ یادداشتی را بخرید.

برای رسیدن به آرامش روانی، روش‌های مکمل را به‌کار بگیرید
ماساژ روشی عالی برای ازبین‌بردن استرس است. اگر از روغن‌های مخصوص ماساژ استفاده می‌کنید، حتما از قبل بررسی کنید و ببینید آیا این مواد برای استفاده در دوران بارداری بی‌خطرند یا نه.

خودتان را درمان کنید
خنده یکی از بهترین راه‌ها برای به‌آرامش‌رساندن بدن است. پس دوستان‌تان را ملاقات کنید، با کسی به تماشای فیلم یا سریالی خنده‌دار بنشینید یا به سینما بروید. بارداری زمان خوبی است برای انجام کارهایی که قبلا انجام نمی‌دادید. بیشتر برای زیبایی‌تان اهمیت قائل شوید. برای زیبایی‌تان هزینه کنید و اگر باید صرفه‌جویی کنید، سالن آرایش کوچکی برای خودتان در خانه بسازید. با خودتان مهربان باشید. شما استحقاقش را دارید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>