سکسکه جنین در رحم

اگر در سه ماهه دوم بارداری یا سه ماهه سوم هستید و شکم شما به طور ناگهانی مانند پاپ کورن تکان می خورد، احتمال دارد که جنین شما دچار سکسکه شده باشد.اما ما به شما می گوییم جای نگرانی نیست.

سکسکه جنین

با گذشت زمان، این حرکات جنین به طور فزاینده ای به حرکات و ضربه های واقعی تبدیل می شود. به احتمال زیاد متوجه حرکات ریتمیک جنین می شوید.

عوامل ایجاد کننده
بر خلاف بچه ها و بزرگسالان، سریع ناهار خوردن باعث این عارضه نمی شود. هنگامیکه جنین در رحم دچار این عارضه می شود، چندین نقطه عطف رشدی رخ می دهد – که نشان می دهد او در مسیر رشد قرار دارد. در اینجا پیشرفت جنین در هنگام سکسکه ذکر شده است:

1- دستگاه تنفسی
توانایی جنین برای دم و بازدم مایع آمنیوتیک – و به این ترتیب سکسکه- نشانه خوبی است که دیافراگم او در حال رشد است. براون می گوید: این روند در حدود 10 هفتگی آغاز می شود، گرچه احتمالا تا چند ماه متوجه سکسکه جنین نمی شوید.

2- سیستم عصبی
بر اساس گزارش Brandi Ring، متخصص زنان و زایمان در Mile High OB-GYN در دنور، “سکسکه جنین نشان دهنده فعال شدن عصبی است که دیافراگم را کنترل می کند.” آنها تایید می کنند مغز و نخاع در حال انجام کار خود هستند. به عبارت دیگر، این عارضه به این معنی است که نوزاد از نظر عصبی به اندازه کافی رشد کرده است تا بتواند در خارج از رحم زنده بماند!

3- رفلکس
علاوه بر تنفس، نوزاد در حال تمرین شیر خوردن، مکیدن انگشت شست و خمیازه کشیدن است. شار لا پورت، مربی پرستار در بخش مراقبت ویژه، در بروکلین، نیویورک می گوید: و همه این فعالیت ها می توانند باعث سکسکه شوند.

چند نکته:

سکسکه نشانه ایی بر رشد صحیح جنین می باشد.

سکسکه جنین امری طبیعی است پس جای نگرانی نیست.

سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید کمی آب بنوشید و راه بروید.

اکثر اوقات سکسکه بعد از مدتی پایان می پذیرد.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>