پیشگیری ازعرق سوز شدن نوزاد

پیشگیری از عرق سوز شدن نوزاد یکی از اصلی ترین وظایف مادران در سنین پایین دلبندشان می باشد و این کار مثل خوردن شیر و یا عوض کردن پوشک می باشد. زیرا عرق سوز شدن باعث احساس ناخوشایندی در کودک می شود.

پیشگیری ازعرق سوز شدن نوزاد

پوشاندن لباس های مناسب برای پیشگیری ار عرق سوز شدن نوزاد

با پوشاندن لباس‌های گشاد و سبک به کودک‌تان، به ویژه در هوای گرم، او را راحت و خنک نگاه دارید. الیاف طبیعی مانند نخ، قابلیت جذب بیشتری دارند و به کودک‌تان این اجازه را می‌دهد که راحت‌تر عرق کند؛ بنابراین از پوشاندن لباس‌هایی با الیاف مصنوعی و پلاستیکی به تن کودک‌تان خودداری کنید.

پودر بچه و خطرات تالک

استفاده اندک از پودر بچه نیز می‌تواند از عرق‌ سوز شدن نوزادان و چین‌ های پوست آن جلوگیری نماید اما معمولا این روش توصیه نمی شود زیرا تنفس آن برای کودک خطرناک است.

برای پیشگیری از عرق سوز شدن نوزاد مراقب لباس های خودتان هم باشید

وقتی کودک خود را در آغوش می‌گیرید، سعی کنید لباس‌هایی نپوشید که از جنس پشم یا نمونه‌های آن هستند و ممکن است به پوست او آسیب برسانند یا باعث تحریک آن شوند

در روز‌های خیلی گرم کودک خود را در خانه نگه دارید یا به دنبال مکان‌های خنک یا سایه‌دار برای نشستن یا بازی بگردید. مطمئن شوید که کودک‌تان به اندازه کافی مایعات می‌نوشد تا بدنش کم آب یا بی‌آب (دهیدراته) نشود.

برای پیشگیری از عرق سوز شدن نوزاد دمای بدن نوزادتان را بدانید

به طور مرتب کودک خود را از این لحاظ که زیاد گرمش است یا نه کنترل کنید. اگر مطمئن نیستید، پوستش را لمس کنید. اگر گرم و نم‌دار بود به این معناست که بیش از اندازه گرمش شده است.

نکته درباره پیشگیری از عرق سوز شدن نوزاد

این را بدانید که عرق سوز شدن مرحله ابتدایی از مرحله خطرناکتر است بسیاری از مشکلات پوستی که در اثر این عارضه برای نوزاد پیش می آید ممکن است بعدها او را در خطرات بیشتری قرار دهد.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>