زایمان آسان و چند توصیه

زایمان آسان قطعا خواسته هر زن بارداری می باشد و بسیاری از بانوان در اضطراب این مسئله به سرر می برند اما ما چند راه حل ساده را با شما درمیان می گذاریم.

زایمان آسان

غذاهای مغذی و کم حجم بخورید

رعایت برخی نکات در برنامه غذایی خانم های باردار از اهمیت زیادی برخوردار است. مانند اینکه هنگام نزدیک شدن به روزهای پایانی زایمان باید از غذاهای مغذی و البته کم حجم استفاده کنند. مصرف حلوای چرب که با روغن بادام شیرین طبخ شده است نیز توصیه دیگری است که به این مادران می شود.

ورود ممنوعی برای ترش ها

خودداری از خوردن مواد ترش و قابض هم نکته مهمی است که باید مادرانی که دوران بارداری خود را سپری می کنند مد نظر داشته باشند، رعایت این موضوع باعث می‌شود تا فرد دچار یبوست نشود.

غذاهای پر انرژی بخورید

بارداری دوره ای مهم در زندگی زنان است و بی توجهی به برخی موارد می تواند تا پایان عمر آنان را با مشکل مواجه کند. از این رو کارشناسان تغذيه توصيه های زیادی برای این افراد دارند که به وعده ها و ميان وعده هاي غذايي مربوط می شود.

چهار واحد میوه در روز را فراموش نکنید

از سوی دیگر توجه داشته باشید که میوه و سبزی منبع غنی از املاح معدنی و فیبر همچنین انواع ویتامین ها از جمله ویتامین A و C و املاح معدنی و فیبر هستند. به همین دلیل توصیه می شود تا این افراد به طور متوسط روزانه سه تا چهار واحد میوه و چهار تا پنج سهم سبزی مصرف کنند. هر سهم سبزی معادل یک لیــوان سبزی خــام مانند؛ کاهو، گوجه فرنگی و … است. البته درباره سبزی‌های پخته شده هر سهم برابر با نصف لیوان خواهد بود.

بارداری دوره مناسبی برای گرفتن رژیم نیست

بسیاری از زنان در زندگی خود تلاش می کنند تا برای داشتن وزن ایده‌ال رژیم های غذایی مختلفی را در طول زندگی خود امتحان کنند.این در حالی است که این دسته از زنان باید بدانند که بارداری دوره مناسبی برای گرفتن رژیم غذایی نیست و آنان باید در این زمان تلاش کنند تا غذاهای سالم بخورند، اگر هم قصد دارند وزن خود را متعادل نگه دارند باید از برنامه غذایی‌ای کمک بگیرند که سرشار از لبنیات، پروتئین، غلات و حبوبات باشد.

لبنیات یادتان نرود

نکته مهم دیگر اینکه اگر قرار است به زودی مادر شوید، نوشیدن روزانه شیر را از یاد نبرید. متخصصان تغذیه بر این نکته تاکید می کنند که شیر و لبنیات از جمله کشک و بستنی با توجه به اینکه منبع عمده تامین کلسیم، فسفر، پروتئین همچنین ویتامین‌های A و B۲ هستند باید پای ثابت وعده های غذایی و میان وعده ها برای این دسته از مادران باشند، زیرا که لبنیات رشد و استحکام استخوان ها و دندان ها را تضمین می کند.

توصیه هایی از جنس مراقبت ویژه

البته توصیه به مادران در این دوران فقط مربوط به نکات تغذیه ای و بخور و نخورهای این ایام نمی شود. برای نمونه متخصصان به زنانی که در انتظار تولد نوزاد خود هستند توصیه می کنند، استحمام روزانه را فراموش نکنند، توضیح اینکه زمان استحمام باید کوتاه باشد تا مشکلی را برای این مادران به ویژه زنان پا به ماه ایجاد نکند، پس از آن نیز برای تسهیل در زایمان این افراد شکم و پشت را با روغن کنجد ماساژ دهند.

ا

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>