علت ریزش مو پس از زایمان و درمان

پس از زایمان یکی از مشکلاتی که بانوان با آن روبرو هستند ریزش موی شدید می باشد و از آنجا که مو تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دارد این نگرانی قابل توجه است. اما ما به شما می گوییم که جای نگرانی نیست و شما در حال گذار از یک سیکل عادی می باشید.

ریزش مو پس از زایمان

موهای انسان در دو فاز بر روی سر رشد می کنند. 90 درصد از رشد مو در فاز یک انجام میشود و 10 درصد از مابقی رشد به فاز 2 استراحت منتقل میشود. دو تا سه ماه طول میکشد که مو از مرحله فاز استراحت خارج شده و بریزد. و اجازه میدهد تا موی جدید رشد کند.

در طول بارداری چون استروژن افزایش می یابد، تعداد کمتری مو در فاز استراحت باقی می ماند و بنابراین برای رشد مجدد مو زودتر اجازه صادر میشود. اما پس از زایمان به یکباره استروژن کاهش یافته و تعداد زیادی فولیکول مو در مرحله استراحت باقی می مانند و اجازه رشد به فولیکول های جدید داده نمیشود.

بنابراین منجر به ریزش مو میشوند. همه زنان پس از زایمان دچار ریزش مو شدید نمیشوند اما معمولا همه مادران مقدار کم آن را تجربه خواهند کرد. معمولا زنانی که موهای بلند دارند ریزش مو بیشتری را نسبت به زنان مو کوتاه تجربه می کنند.

درمان

شاید بهتر باشد از واژه درمان استفاده نکنیم چون شما با چند روش ساده دوباره به روزهای عادی زندگی خود بر می گردید و ریزش مو پس از زایمان امری گذراست.اما بهتر است که:

از کشیدن و سفت کردن مو اجتناب کنید
مواد مغذی بخورید
مکمل دریافت کنید از مکمل های ب کمپلکس – ویتامین سی – ویتامین ایی – روی و بیوتین البته با مشورت پزشک استفاده کنید.
از مواد شیمیایی و شامپوهای مختلف استفاده نکنید
از شانه زدن زیاد موی خود بپرهیزید
موهای بلند خود را کوتاه کنید

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>