طرز تهیه کرپ توت فرنگی

کرپ توت فرنگی ایده آل ترین دسر ئر دسترس برای یک مهمانی دورهمی و همینطور عصرانه ی لذیذی برای کودکان می باشد و یک ساعت زمان تهیه آن وقت می برد.

کرپ توت فرنگی

مواد لازم برای کرپ توت فرنگی
تخم مرغ 3 عدد
شیر 1/2 پیمانه
آب 1/2 پیمانه
کره ذوب شده 3 قاشق غذاخوری
آرد سفید 3/4 پیمانه
نمک 1/2 قاشق غذاخوری
پنیر خامه ای نرم شده 1 بسته
پودر قند الک شده 1/4 1 پیمانه
آب لیمو 1 قاشق غذاخوری
پوست لیمو خلال شده 1 قاشق چای خوری
عصاره وانیل 1/2 قاشق چای خوری
خامه پرچرب زده شده 1 پیمانه
توت فرنگی خرد شده 4 پیمانه


طرز تهیه کرپ توت فرنگی:

تخم مرغ، شیر، کره ذوب شده، آب، آرد و نمک را در مخلوط کن بریزید و به مخلوط کردن ادامه دهید تا زمانی که مواد کرپ توت فرنگی یکدست شوند.

پنیر خامه ای، پودر قند، آب لیمو، پوست لیمو خلال شده و عصاره وانیل را تا رسیدن به مخلوطی یکنواخت با همزن برقی هم بزنید. به آرامی بر روی خامه زده شده بریزید و زیر و رو کنید تا با هم مخلوط شوند.

یک تابه نچسب یا تابه چرب شده را روی شعله متوسط گرم کنید. برای هر عدد تقریبا 2 قاشق غذاخوری خمیر داخل تابه بریزید. به تابه ضربه بزنید یا آن را بچرخانید تا خمیر تا جای ممکن پخش گردد و نازک شود. زمانی که خمیر بسته شد و کناره های آن شروع به قهوه ای شدن کرد آن را برعکس کنید. پخت را تا زمانی که روی دیگر خمیر به رنگ قهوه ای برسد ادامه دهید. کرپ ها را درون بشقاب قرار داده و با یک حوله مرطوب آن ها را بپوشانید.

برای سرو، روی هر کرپ توت فرنگی مقداری خامه و توت فرنگی بریزید و آن را رول کنید. روی هر رول هم با قیف یا با قاشق کمی خامه بریزید و با چند اسلایس توت فرنگی دیگر آن را تزیین کنید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>