طرز تهیه دسر توت فرنگی خامه ای

دسر توت فرنگی خامه ای یک دسر فوق العاده خوشمزه و دلچسب برای علاقه مندان به طعم توت فرنگی و البته خامه که فرم خیلی زیبایی داره و نگین سفره مهمونی میشه.

دسر توت فرنگی خامه ای

برای10-12 نفر
مواد لازم برای دسر توت فرنگی خامه ای
آرد 1 پیمانه
شکر قهوه‌ای 1/4 پیمانه
گردوی خرد شده 1/2 پیمانه
کره ذوب شده 1/2 پیمانه
توت فرنگی تازه خرد شده 2 پیمانه
شکر 1/2 پیمانه
خامه ۳۰٪ چربی 1 پیمانه
سفیده تخم مرغ 2 عدد
آب لیموی تازه 2 قاشق غذاخوری
توت فرنگی و اسپری خامه برای تزیین (دلخواه)

طرز تهیه دسر توت فرنگی خامه ای :

فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد گرم کنید.

مواد لازم برای تهیه لایه کراست، یعنی، آرد، شکر قهوه‌ای، گردو و کره ذوب شده را به خوبی با هم مخلوط کنید و در یک تابه بزرگ بریزید. تابه را به مدت ۱۵–۲۰ دقیقه در فر قرار دهید تا مواد طلایی رنگ شوند. سپس آنها را از فر خارج کنید و اجازه بدهید کمی خنک شوند. حال مواد را به طور یکنواخت کف تابه پهن کنید.

توت فرنگی‌های خرد شده را با نصف شکر (۱/۴ پیمانه) مخلوط کنید و بگذارید در ظرف باقی بمانند تا آب بیاندازند. خامه را با همزن برقی بزنید (حدود ۵ دقیقه) تا فرم بگیرد. سپس آن را کنار بگذارید.

در کاسه دیگری و با سری همزن تمیز شده سفیده‌های تخم‌مرغ را همراه با شکر باقی مانده و آب لیمو ترش بزنید. حدود ۱۰ دقیقه هم بزنید تا سفیده پف کند.
توت فرنگی را همراه با آبش داخل خامه فرم گرفته بریزید. سفیده تخم مرغ زده شده را هم اضافه کنید و با لیسک زیر و رو کنید تا با هم مخلوط شوند. حال کرم توت فرنگی تهیه شده را روی لایه گردویی بریزید و پخش کنید.

تابه را حداقل ۴ ساعت فریز کنید. برای سرو، دسر را به شکل مربعی برش بزنید. همچنین می‌توانید روی آن را با اسپری خامه و توت فرنگی تزیین کنید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>