طرز تهیه کرم باواریا

کرم باواریا یک دسر کرمی بسیار خوشمزه و مناسب مهمانی ها و دورهمی های خودمانی می باشد و بافتی شبیه موس دارد حتما درست کنید و لذت ببرید.

کرم باواریا

کرم باواریا، نوعی دسر ژله ای محسوب می گردد که به عنوان یک دسر کلاسیک بسیار خوشمزه می توانید در میان وعده های غذایی خود و در مهمانی ها، مورد استفاده قرار دهید. روش تهیه ی دسر باواریا به سوئیسی ها نسبت داده شده است. اما تقریبا در همه جا روش آماده کردن این دسر خوشمزه از خیلی وقت پیش رواج پیدا کرده است. کرم باواریا همچون موس قهوه و دسر پلمبیر یک دسر متفاوت محسوب می گردد و بسیار خوشمزه می باشد. این کرم با استفاده از ژلاتین غلیظ می شود که شما می توانید در آن از پودر ژلاتین یا ورق ژلاتین بهره بگیرید، با این تفاوت که ورق ژلاتین، دسر را شفاف می کند اما پودر ژلاتین کمی رنگ دسر را کدر می نماید. روش درست کردن دسر باواریا را در ادامه ملاحظه می فرمایید.


مواد لازم برای کرم باواریا
ژلاتین ساده 2 قاشق
آب سرد 1/2 فنجان
زرده تخم مرغ 4 عدد
شکر سفید 1/2 فنجان
نمک نوک انگشت
شیر 2 فنجان
عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری
خامه قنادی 2 فنجان


طرز تهیه کرم باواریا :

در یک ظرف کوچک، ژلاتین و آب سرد را باهم مخلوط کنید و هم بزنید تا نرم شود. ظرف را کنار بگذارید. در کاسه دیگری زرده تخم مرغها را با شکر و نمک بزنید تا یکدست شوند.

در یک شیرجوش، شیر را بجوشانید. سپس آن را پیوسته به مخلوط زرده اضافه کنید و هم بزنید. محتویات را به شیر جوش بازگردانید و روی حرارت متوسط هم بزنید تا غلیظ شود و پشت قاشق را بگیرد. سپس مواد را از روی حرارت بردارید و در ظرفی بریزید. سریعا ژلاتین و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا در مخلوط آب شود. سپس اجازه دهید تا در خنک شود.

وقتی دسر تقریبا به دمای محیط رسید، خامه را آنقدر هم بزنید تا پف کند و سپس درون کاسه سرازیر و زیر و رو کنید. دسر را در قالب یا قالبهای مورد نظرتان بریزید و حداقل به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید.

امیدوارم از کرم باواریا لذت ببرید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>