طرز تهیه سوپ نخود فرنگی

نخود فرنگی از سبزیجات پرخاصیتی می باشد که در غذاهای مختلفی می توان از آن استفاده کرد . در این مطلب روش تهیه سوپ با نخود فرنگی را یاد میگیرید که بسیار خوشمزه است . با ما همراه باشید.
طرز تهیه سوپ نخود فرنگی به این صورت می باشد که ابتدا هویجی که به صورت نگینی خرد کرده ایم با نخود سبز می پزیم .سپس آرد را با پیاز سرخ شده تفت می دهیم .آب گوشت را روی آرد میریزیم و با جوشیدن آب هویج و نخود را به آن اضافه می کنیم و اجزاه می دهیم تا سوپ ما جا بیفتد . به این صورت سوپ ما آماده می شود . با پرشین وی همراه باشید.

سوپ نخود فرنگی


مواد لازم سوپ نخود فرنگی:

– نخود فرنگی ۱ پیمانه

– هویج ۱ عدد متوسط

– آب گوشت یا آب مرغ ۲ پیمانه

– کره ۲۵ گرم

– پیاز ۱ عدد متوسط

– آرد ۱ قاشق غذاخوری

– روغن ۱ قاشق غذاخوری

– نمک و فلفل و آبلیمو به مقدار لازم

  • طرز تهیه سوپ نخود فرنگی:

۱- هویج را نگینی خرد کرده و همراه با نخود سبز بگذارید بپزد.

۲- پیاز را از رنده درشت رد کرده، آن را با کره و روغن سرخ کنید. سپس آرد را اضافه کرده آن را تفت دهید.


پس از آن، آب گوشت (آب مرغ) را همراه مقداری آب به تدریج روی آرد بریزید و آن را هم بزنید تا آب گوشت بجوشد سپس به آن هویج و نخود فرنگی پخته شده را اضافه کرده و حرارت را ملایم کنید تا سوپ بپزد و غلیظ شود به سوپ نمک و فلفل زده در صورت تمایل با آبلیمو آن را میل کنید.

نخود فرنگی و پروتئین

نخودفرنگی حاوی پروتئین گیاهی است. جوشاندن و پختن نخودفرنگی باعث می‌شود که ارزش غذایی آن بالا رفته و هضم آن ساده‌تر شود. این نخودهای تر و تازه به همراه سبزیجات و مواد غذایی دیگری مانند حبوبات، مغزها، غلات و غیره تأمین‌کننده پروتئین بدن گیاهخواران خواهد بود.

نخود فرنگی و فیبرهای غذایی

نصف فنجان نخودفرنگی پخته شده منبع خوب فیبرهای غذایی است. حتماً می‌دانید که هر ماده‌ی غذایی سرشار از فیبر سپری در برابر سرطان کولون خواهد بود. فیبرها باعث ایجاد احساس سیری می‌شوند و جلوی اشتهای زیاد را می‌گیرند. علاوه بر این با یبوست مقابله کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نوع ۲ را نیز کاهش می‌دهند.

نخودفرنگی و ویتامین C

نخودفرنگی منبع خوب ویتامین C است. این ویتامین خواص آنتی‌اکسیدانی داشته و به سلامت استخوان‌ها، غضروف‌ها، دندان‌ها و لثه‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این ویتامین C باعث جذب بهتر آهن موجود در مواد غذایی شده و به بهبود زخم‌ها کمک زیادی می‌کند.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>