طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

سوپ کدو حلوایی از سوپ های خوشمزه و مقوی می باشد و طرفدارن خاص خودش را دارد. معمولا در ایران این سوپ را به دلیل وجود کدو حلوایی در فصل پاییز و زمستان ، در همین فصول درست می کنند.

کدو حلوایی سرشار از ویتامین های مفید و ضروری برای بدن می باشد و به دلیل اینکه در طبخ این سوپ از کدو حلوایی استفاده می شود برای سلامتی و تقویت قوای بدنی بسیار مفید می باشد و خوردن آن را به ویژه برای کودکان توصیه می کنیم. همچنین سوپ کدو حلوایی در درمان بیماری هایی مثل سرماخوردگی بسیار مؤثر می باشد.

سوپ کدو حلوایی


مواد لازم سوپ کدو حلوایی:


کدو حلوایی شده خرد شده 2 لیوان
سیب زمینی 2 عدد متوسط
هویج 1 عدد
آب مرغ یا عصاره مرغ 2 لیوان – 2 عدد
پیاز 1 عدد
کره یا روغن به میزان لازم
خامه برای تزیین به میزان لازم
جعفری خرد شده برای تزیین به میزان لازم
نمک ، فلفل ، زردچوبه به میزان لازم


مراحل تهیه سوپ کدو حلوایی:

  1. ابتدا پیاز را به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم و در یک قابلمه به همراه مقداری کره یا روغن تفت می دهیم تا پیازها نرم شوند سپس مقداری زردچوبه می زنیم و تا پیازها طلایی شود. حالا سیب زمینی ، هویچ و ساقه کرفس خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و به مدت پنج دقیقه تفت می دهیم تا مواد کمی سرخ شوند.
  2. در این مرحله اگر آب مرغ در دسترس داشتید 2 لیوان آب مرغ به مواد داخل قابلمه اضافه کنید در غیر اینصورت می توانید از عصاره مرغ آماده به همراه 2 لیوان آب ولرم استفاده کنید. اما من پیشنهاد می کنم از آب مرغ استفاده کنید تا سوپ کدو حلوایی خوشمزه تری داشته باشید. بعد از اضافه کردن آب مرغ حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب داخل قابلمه بجوشد و بعد از جوشیدن آب حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم تا مواد داخل قابلمه با حرارت ملایم بپزند.

3.در این مرحله کدو حلوایی را پوست می گیریم و داخل آن را تمییز می کنیم و بدون تخمه هایش به صورت ریز خرد می کنیم و از پس خرد کردن به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم. همچنین در این مرحله نمک ، فلفل سیاه و سایر ادویه های مورد نظر خود را اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا همه مواد داخل قابلمه به خوبی بپزند و نرم شوند.

4.پس از اینکه تمامی مواد داخل قابلمه پختند و نرم شدند با یک همزن برقی مواد را صاف می کنیم و همانند پوره رقیق می کنیم. اگر همزن برقی نداشتید می توانید مواد را داخل مخلوط یا میکسر بریزید و میکس کنید تا شبیه پوره شود. توجه کنید این سوپ کمی شیرین است و بهتر است بعد از میکس کردن کمی آبلیموی تازه بهش اضافه کنید.

  1. پس از پوره کردن سوپ را در ظرف سرو می کشیم و آن را با خامه یا سبزیجات معطر مانند جعفری تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این سوپ کدو حلوایی خوشمزه لذت ببرید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>