طرز تهیه ساندویچ مرغ کاری

ساندویچ مرغ کاری یک شام بسیار سالم و سبک می باشد و هیچ روغنی در کارش نیست در تهیه این ساندویچ می توانید بجای سس مایونز از ماست یونانی استفاده کنید.

ساندویچ مرغ کاری

مواد لازم برای ساندویچ مرغ کاری
سینه مرغ 450 گرم
پودر کاری، پودر سیر و پودر پیاز به مقدار کافی
ماست یونانی 3/4 پیمانه
روغن زیتون یا آب 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون برای سرخ کردن 2 قاشق
کشمش طلایی یک مشت
مغز پسته خرد شده یک مشت
جعفری یا گشنیز خرد شده یک مشت
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه ساندویچ مرغ کاری

سینه مرغ را از قطر ببرید تا به صورت دو لایه نازک در بیاید. پودر کاری، پودر پیاز و پودر سیر را با هم مخلوط کنید و به طور یکنواخت دو طرف مرغ ها بمالید. نمک و فلفل هم بپاشید. در یک تابه نچسب روی شعله متوسط سینه مرغ را تفت بدهید تا دو طرفش طلایی رنگ شود.

وقتی مرغ کامل پخت، آن را ریش ریش کنید و در یخچال بگذارید تا خنک شود. بعد از خنک شدن، آن را در کاسه ای بریزید و بقیه مواد سالاد را به آن اضافه کنید.سالاد را بچشید و اگر لازم است مقدار بیشتری نمک، فلفل، پودر کاری، پودر سیر یا پودر پیاز به آن اضافه کنید.

سالاد مرغ کاری را همراه با کاهو، جوانه گندم (یا هر جوانه دیگری) یا لای نان به شکل ساندویچ سرو کنید. نوش جان!

نکته ها:
اگر کشمش با ذائقه شما تناسب ندارد آن را حذف کنید. به جای پسته میتوانید از گردو هم استفاده کنید.

برای سرخ کردن از روغن زیتون فوق بکر (extra virgin) استفاده نکنید چون مناسب سرخ کردن طولانی مدت نیست. برای آشنایی بیشتر با انواع روغن، خواص و کاربردهای آنها راهنمای جامع روغن در آشپزی را بخوانید.

جدول ارزش غذایی که در بالا ذکر شده متعلق به سالاد است و برای محاسبه کالری ساندویچ مرغ کاری لازم است کالری نان را به طور جداگانه در نظر بگیرید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>