طرز تهیه پوره کامچوری هند

پوره کامچوری هند یک پوره سیب زمینی ساده اما بسیار خوشمزه برای دوستداران غذاهای هندی پر ادویه و پر از مزه حتما امتحان کنید که بسیار مورد پسند است.

پوره کامچوری هند

مواد لازم برای پوره کامچوری هند
سیب زمینی 5 عدد
تخم مرغ 3 عدد
کره 25 گرم
شیر نصف پیمانه
ماست نصف پیمانه
آویشن خشک 1 قاشق غذاخوری
نعناع خشک 1 قاشق غذاخوری
زنجبیل 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
پودر سیر 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه پوره کامچوری هند :

سیب زمینی ها را با پوست بپزید و تخم مرغ را جداگانه آب پز کنید ؛ ادویه ها و سبزی های خشک را با هم مخلوط نمائید ، کره را نیم ساعت قبل از استفاده از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد.

سیب زمینی پخته را پوست بگیرید و خرد کنید. سپس کره را به آن اضافه نمائید و مخلوط کنید. پس از مخلوط شدن سیب زمینی و کره تخم مرغ های آب پز شده را رنده کرده و به مواد بالا اضافه کنید.

شیر و ماست را کم کم به مواد اضافه کنید. مخلوط ادویه و سبزی های خشک را نیز به مواد اضافه کنید و تمام مواد را خوب مخلوط کنید تا به حالت پوره ای یکدست و کشدار درآید.

روی ظرف حاوی پوره را با سلفون خوب بپوشانید و به مدت 2 ساعت درون یخچال قرار دهید تا کمی سفت و مزه دار شود. سپس روی پوره ها کمی فلفل بپاشید و در کنار غذای اصلی سرو کنید.

نکته برای پوره کامچوری هند:

این پوره هم به صورت مکمل غذا سرو میشود و هم مناسب برای تزئین انواع خوراک هاست. غلظت این پوره بسته به مورد مصرف آن میتواند تغییر کند. برای سفت تر شدن آن مقدار شیر را حذف کنید و برای رقیق شدن آن کره را تا 50 گرم و شیر را تا 1 پیمانه حداکثر افزایش دهید.

با استفاده از انواع دیگر سبزی و ادویه های طعم دهنده ( با توجه به طبع و خواص آنها ) می توانید طعم های مختلفی از این پوره را تهیه کنید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>