یوگا در درمان ناباروری

تحقیقات نشان داده است که یوگا در درمان ناباروری بسیار موثر است زیرا اصولا کاهش استرس به سلامت و درمان صحیح زوجین کمک می کند.

۱- Sarvangasana – شانه شوی:
به خاطر داشته باشید که وضعیت قرار گرفتن شانه‌های فرد در این نوع حرکت ورزشی یوگا، به او در درمان مشکلات ناباروری بدنش کمک زیادی خواهد کرد. از آن‌جایی که در این حرکت ورزشی خون از بخش‌های مختلف بدن، سراسیمه به منطقه لگن خانم‌ نابارور افزایش می‌یابد، به همین علت عملکرد اندام‌های تناسلی او را بهبود بخشیده و باعث تقویت رباط‌های رحم در بدن او خواهد شد.

یوگا در درمان ناباروری

۲-Matsyasana – طرح ماهی:
قرار گرفتن زنان در وضعیت طرح ماهی، باعث کشش اضافی غده تیروئید و غدد پاراتیروئید موجود در بدن آنها شده و باعث بهبود عرضه خون به غده هیپوفیز این افراد می‌شود. همچنین، با انجام دادن مداوم این حرکت ورزشی، جریان خون در امتداد کبد، روده‌ها، لوزالمعده و شکم زنان هم ادامه خواهد یافت. بدین ترتیب مسیر جریان خون به سمت اندام‌های تناسلی زنان نابارور تغییر جهت می‌دهد، که در درمان مشکلات ناباروری این افراد تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

۳- Ardha Matsyendras – طرح ماهی نیمه خداوندی:
در این نوع حرکت ورزشی یوگا، انعطاف‌پذیری ستون فقرات که با کشش عضلات پشت همراه است، می‌تواند باعث افزایش گردش خون به منطقه لگن زنان نابارور شود. علاوه بر این، به عنوان یک خانم نابارور به خاطر داشته باشید که انجام این نوع حرکت ورزشی به شما کمک خواهد کرد تا مشکلات قاعدگی و اختلالات موجود در دستگاه ادراری خود را به طور طبیعی درمان کنید.

۴-Paschimottanasana – طرح خم شدن به جلو:
به عنوان خانمی که در حال تلاش برای باردار شدن هستید، به یاد داشته باشید که انجام این نوع حرکت ورزشی یوگا می‌تواند وضعیت چرخه قاعدگی در بدن شما را متعادل کرده و با این کار سبب تحریک تخمدان‌ها و رحم شما گردد. علاوه بر این، حرکت یوگای خم شدن به جلو در درمان حالت احتقان به وجود آمده در لگن زنان نابارور، درمان ناتوانی‌های جنسی و افزایش میزان قدرت جنسی آن‌ها تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

۵- Baddha Konasana – موقعیت پروانه:
از آن‌جایی که انجام این نوع حرکت ورزشی یوگا کمک می‌کند تا تمام ارگان‌های شکمی و غده پروستات در زوج‌های نابارور تحریک شود، پس باعث از بین رفتن اختلالات قاعدگی در بدن زنان هم خواهد شد. علاوه بر این موارد، به عنوان خانم ناباروری که در حال تلاش برای باردار شدن هستید، فراموش نکنید که این نوع حرکت ورزشی، سلامت تناسلی همه مردان و زنان را با افزایش انعطاف‌پذیری ماهیچه‌های لگنی آن‌ها افزایش داده و با زیاد نمودن جریان گردش خون به ناحیه شکم، مشکل ناباروری در بدن این افراد را از بین خواهد برد.

۶-Viparitakarani – قرار دادن پاها بر روی دیوار:
از آن‌جایی که در این نوع حرکت ورزشی، فرد پشت بدن و پشت زانوهای خود را در وضعیت بسیار آرامی قرار می‌دهد، به همین علت جریان یافتن خون به بخش‌های پایین‌تر بدن او بهتر انجام خواهد شد. به عنوان خانمی که در حال تلاش برای باردار شدن هستید، فراموش نکنید که انجام این نوع ورزش یوگا، به طور طبیعی کمک زیادی به درمان اختلالات ادراری در هر انسان خواهد نمود. اگر شما از مشکل گرفتگی شدید عضلات شکم در زمان چرخه قاعدگی خود رنج می‌برید، می‌توانید از این نوع حرکات برای خداحافظی با ناراحتی‌ها و دردهای ماهانه شکم خود استفاده کنید. در نهایت، به خاطر داشته باشید که گرفتن برخی ژست‌ها در این حرکت باعث از بین رفتن استرس و اضطراب در فرد خواهد شد، که از علل عمده ناباروری در میان زوج‌های امروزی محسوب می‌شود.

۷- Upavistha Konasana – خم کردن زاویه‌دار بدن به سمت جلو در حالت نشسته:
از آن‌جایی که در این نوع حرکت ورزشی یوگا، ستون فقرات، باسن، ران و عضلات همسترینگ داخلی بدن فرد در یک راستا قرار می‌گیرد، به همین دلیل بودن در این حالت موجب افزایش جریان خون به منطقه لگن زنان شده و ارگان‌های شکمی، از جمله تخمدان‌های او را تحریک خواهد نمود. همچنین، به خاطر داشته باشید که تمرین مداوم این نوع حرکت ورزسی برای رهایی از احتقان لگنی در زنان جوان هم بسیار مفید خواهد بود.

۸- Hastapadasana – خم شدن به قسمت جلوی بدن در حالت ایستاده:
به عنوان خانمی که در حال تلاش برای باردار شدن هستید، به یاد داشته باشید که وقتی فردی در حالت ایستاده، به سمت جلو بدن خود خم می‌شود، عضلات پشت و سیستم ادراری، عضلات گوارشی، عصبی و غدد درون ریز او در یک راستا قرار خواهند گرفت، که این حالت باعث تحریک تمام عضلات بدن او خواهد شد. همچنین، نخاع این افراد نیز در حین انجام این حرکت ورزشی، انعطاف‌پذیری بیشتری به خود خواهد گرفت.

ارسال نظر