طرز تهیه کرانچ خرما

کرانچ خرما جزو دسرهای بار بسیار خوشمزه محسوب می شود علاوه بر این یک میان وعده مغذی برای کودکان و یا شیرینی کنار چای عصرانه شما می تواند باشد.

کرانچ خرما

این میان وعده به سادگی تهیه می شود و همچنین برای دوستداران خرما یک پیشنهاد عالی محسوب می شود . خرما دارای آنتی اکسیدان فراوانی می باشد که در جلوگیری از سرطان بسیار موثر می باشد همچنین برای افراد دیابتی و چاق که نمی توانند از قندهای مصنوعی استفاده کنند پیشنهاد خوبی می باشد البته توصیه ما این است که اگر دارای بیماری دیابت هستید از خوردن بیش از اندازه قندهای طبیعی مانند خرما خودداری کنید. امیدوارم از تهیه این دسر در خانه لذت ببرید.

مواد لازم برای کرانچ خرما
بیسکوئیت ساده 250 گرم
خرما بدون هسته 100 گرم
کره نرم شده 100 گرم
شیره خرما 2 قاشق غذاخوری
کشمش 100 گرم
شکلات شیری یا کاکائویی 150 گرم

طرز تهیه کرانچ خرما :

روی یک قالب کم عمق را با فویل بپوشانید. بیسکوئیت ها را ابتدا با دست خرد کنید و سپس داخل پلاستیک بریزد و با وردنه آن را کمی له کنید. خرماها را نیز با چاقو خرد کنید.

در یک شیرجوش کره و شیره خرما را با هم مخلوط کنید و روی حرارت باهم هم بزنید تا کره کاملا آب شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید.

بیسکوئیت خرد شده و خرما و کشمش را باهم مخلوط کنید و کف قالب پوشیده شده با فویل پهن کنید. با یک قاشق مواد را کف قالب فشار دهید. مخلوط شیره خرما و کره را روی قالب بریزید و اجازه دهید تا خنک شود.

شکلات را به روش بن ماری آب کنید و با قاشق روی قالب بریزید و کاملا آن را پخش کنید. سپس ظرف را داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا کاملا سفت شود. وقتی قالب را بیرون آوردید بارها را به کمک چاقو برش بزنید و سرو کنید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>