طرز تهیه ترافل خرما

ترافل خرما جزو دسرهای سالم و مغذی می باشد و پیشنهاد خوبی برای دوستداران دسر می باشد همچنین به علت نوع تزیین می تواند گزینه خوبی برای پذیرایی باشد. با ما همراه باشید تا باهم آموزش یک شیرینی و دسر دوجانبه را یاد بگیریم.

ترافل خرما

مواد لازم برای ترافل خرما
بیسکویت ساقه طلایی یا پتی بر 10 عدد
خرما پوست و هسته گرفته 300 گرم
گردو ریز خرد شده 40 گرم
دارچین 1 قاشق چایخوری
گلاب 1 قاشق چایخوری
خامه صبحانه 1 قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای 200 گرم

طرز تهیه ترافل خرما
خرما را در کاسه ای حاوی آب ولرم بریزید تا به راحتی بتوان پوست آن را جدا کرد(اگر از رطب استفاده میکنید نیازی به خیس کردن نیست.)پس از خیس خوردن پوست و هسته خرما را بگیرید. بیسکویت را در میکسر بریزید و آن را پودر کنید.

خرما ، گلاب، دارچین را همراه خامه در میکسر بریزید.شکلات تخته ای را به روش بن ماری یعنی روی بخار آب ذوب کنید. (بهتر است اول شکلات را تکه تکه کنید و بعد آن را در ظرفی بزرگتر از ظرف بخار آب بریزید تا بخار آب وارد ظرف شکلات نشود و شکلات روان و یکدستی به دست آید.)

از مایه ترافل خرمایی گلوله هایی به اندازه گردو یا کمی کوچکتر درست کنید و آن را در شکلات ذوب شده بغلتانید و بعد ترافل آغشته به شکلات را در هر نوع مغز یا پودر و ماده تزیینی دیگر بغلتانید تا ترافل کاملا آماده شود.

نکات کلیدی تهیه ترافل خرما
کم و زیاد بودن مواد مختلف ترافل سلیقه ای است. اگر دوست دارید ترافل بیسکویت بیشتری داشته باشد باید مایه را با مقدار خامه بیشتر ترکیب کنید تا حالت خمیری داشته باشد و حتی می توان مقداری شکلات ذوب شده داخل مایه استفاده کرد.

می توان از زنجبیل هم در این ترافل استفاده کرد. ترافل خرما را با هر نوع مغز یا پودر می توان تهیه کرد.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>