طرز تهیه پودینگ کاراملی دو رنگ

پودینگ کاراملی دو رنگ یک دسر بسیار خوشمزه و شکیل مخصوص برای خانوم هایی که در تهیه دسر بعد از غذا بسیار وسواس به خرج می دهند به سادگی درست می شود.

معمولا پودینگ ها از خوشمزه ترین و البته کاربردی ترین دسرهایی هستند که در هر مجلسی پایه اصلی میز غذا هستند حال اگر این دسر بی نظیر با طعم دلچسب کارامل مخلوط شود ایده آل ترین حالت یک دسر را به خود می گیرد. این دسر بسیار راحت و سریع و از ترکیب مخلوطی از وانیل و خامه و نشاسته تهیه می شود برای تزیین پودینگ کاراملی دو رنگ می توانید از خورده های شکلات و یا ترایفل های شکلاتی و چیبس شکلات استفاده کنید. امیدوارم که از دستور این دسر لذت ببرید.

پودینگ کاراملی دو رنگ

مواد لازم برای پودینگ کاراملی دو رنگ
تخم‌مرغ 1 عدد
شیر 3 پیمانه
شکر 1 پیمانه
نشاسته 2 قاشق سوپخوری
شکلات تخته‌ای 80 گرم
خامه 1/2 پیمانه
وانیل 1/8 قاشق چایخوری

طرز تهیه پودینگ کاراملی دو رنگ :

شکر را در یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت قرار دهید تا کارامل شود. سپس دو پیمانه از شیر را روی شکر کارامل شده بریزید تا کاملا بجوشد و شکر در شیر حل شود.

در یک کاسه وانیل، یک پیمانه باقی‌ مانده از شیر، خامه ، تخم‌مرغ و نشاسته را کاملا هم بزنید. سپس نیمی از مواد را به شکر کارامل شده اضافه کنید و نصف دیگر را در یک قابلمه جداگانه ریخته و یک تکه شکلات تخته ای به آن اضافه کنید.

هر دو قابلمه را روی حرارت قرار دهید و زمانی که غلظت هر دو مواد مثل فرنی شد، آنها را از روی حرارت برداشته، نصف لیوان را با یکی از مواد و نصف دیگر را با مواد کاراملی پر کرده و در یخچال قرار دهید تا خنک شود. بعد از خنک شدن می توانید آن را با خامه فرم گرفته و براده های شکلاتی یا انواع میوه تزیین و سرو کنید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>