طرز تهیه نان شکم پر

نان شکم پر یک وعده غذایی بسیار مناسب باب دل کودکان است و برای وسط این نان از انواع سس ها و یا حتی پنیر و یا شکلات می توان استفاده کرد.

نان شکم پر

مواد لازم برای نان شکم پر :

شیر نصف لیوان معادل 100 میلی لیتر
آب نصف لیوان معادل 100 میلی لیتر
ماست 2 قاشق غذاخوری
سرکه 1 قاشق سوپخوری
آرد 3/5 لیوان معادل 385 گرم

برای مرطوب کردن و باز کردن خمیر :

کره ذوب شده 100 گرم
روغن مایع نصف استکان کمر باریک معادل 50 گرم

مواد میانی :

سیب زمینی 3-4 عدد
پیاز متوسط 2 عدد
تکه های فلفل قرمز به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه نان شکم پر :

اندازه لیوان 200 میلی لیتر و اندازه استکان 125 میلی لیتر است.

طرز تهیه خمیر نان شکم پر :

ابتدا شیر، آب، ماست و سرکه را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود بعد آرد را کم کم به مواد اضافه کنید و با دست مخلوط کنید. آرد را تا جایی اضافه کنید تا خمیر جمع شود و به دست نچسبد. خممیر خیلی نرم و لطیف است و نباید زیاد آرد بزنید. خمیر را روی سطح کار بیندازید و اگر خیلی چسبنده بود کم کم آرد را روی سطح کار بپاشید و خمیر ر ورز بدهید تا حسابی نرم و لطیف و یکدست شود. خمیر را به 4 قسمت تقسیم کنید و خیلی کم باز کنید.

بعد روی خمیر مخلوط کره ذوب شده و روغن بزنید و یک چانه دیگر خمیر را روی خمیر قبلی بگذارید. این کار را برای 4 تا چانه انجام بدهید. سپس به خمیر 1 ساعت استراحت بدهید.

برای تهیه مواد میانی نان شکم پر :

ابتدا سیب زمینی را آبپز کرده و له کنید. پیاز را خرد کنید و با روغن تفت بدهید تا طلایی شود. سپس پودر فلفل قرمز و نمک و فلفل سیاه و سیب زمینی های له شده را به پیاز اضافه و با هم مخلوط کنید و بگذارید تا خنک شود.

بعد از اینکه خمیر استراحت کرد هر چانه را شروع کنید به باز کردن و هر بار یک مقدار دستتان را چرب کنید و با آن خمیر را باز کنید.

خمیر خیلی نازک باید باز شود. وقتی خمیر به اندازه کافی باز شد از یک سمت خمیر مواد میانی را روی خمیر بگذارید و خمیر را آرام رول کنید و بعد به آن شکل بدهید. خمیرهای آماده شده را داخل سینی فر که کاغذ روغنی انداختید بچینید و روی آن از مخلوط کره و روغن بزنید و در فر 180 درجه قرار بدهید تا زمانی که خمیر طلایی و برشته شود.

بافت این خمیر خیلی سبک و ترد است و خیلی خیلی خوشمزه می شود. مواد میانی هم به دلخواه است و می توانید از گوشت چرخ کرده یا مرغ و … استفاده کنید. حتی می توانید وسط آن از پنیر صبحانه با جعفری و یا نوتلا زده و برای صبحانه سرو کنید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>