طرز تهیه موساکا یونانی

موساکا یونانی یک غذای یونانی بسیار خوشمزه و چیزی شبیه لازانیا که بجای لازانیا از ورقه های بادمجان در آن استفاده می شود و در آخر روی آن سس بشامل می ریزند.

موساکا یونانی

مواد لازم برای موساکا یونانی
گوشت چرخ کرده 500 گرم
بادمجان 5 عدد
گوجه خرد شده 1 پیمانه
رب گوجه 1 قاشق غذاخوری
سیر 3 حبه
تخم مرغ 3 عدد
پياز 1 عدد
فلفل دلمه ای 1 عدد
سیب زمینی 2 عدد
سس سفید، نمک، فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه موساکا یونانی

سیب زمینی ها را آبپز و حلقه حلقه کنید و کنار بگذارید. بادمجان ها را پوست بگیرید و روی آنها نمک بپاشید و 15 دقیقه صبر کنید ( میتوانید پس از این مدت بادمجان ها را با دست بفشارید تا آب اضافی خارج شود).

کف سینی فر را چرب کنید یا کاغذ روغنی بیاندازید. بادمجان ها را روی آن بچینید و روی آنها روغن زیتون بپاشید. سپس سینی را در فر بگذارید. شعله روی فر را روشن کنید. وقتی روی بادمجانها تغییر رنگ داد آنها را برگردانید و دوباره در فر بگذارید تا طرف دیگر هم گریل شود. به جای این کار میتوانید، درون تابه ای روغن بریزید و بادمجان ها را درون روغن داغ سرخ کنید.

وقتی شعله روی فر را خاموش کردید، فر را با درجه حرارت 200 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. پیاز را ریز خرد کرده و به همراه سیرهای خرد شده در روغن سرخ کنید. فلفل دلمه ای را خرد کرده و اضافه نمائید و پس از اینکه کمی فلفل ها کمی نرم شدند گوشت چرخ کرده را افزوده و تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد. پس از تغییر رنگ گوشت، گوجه خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت بدهید تا بیشتر آب آن تبخیر شود. سپس رب گوجه فرنگی را به همراه نمک و فلفل اضافه کنید. حرارت زیر قابلمه را کم کنید و بگذارید گوجه ها بپزند و آب مواد تمام شود.

درون ظرف مناسبی را چرب کنید. کف ظرف یک لایه بادمجان سرخ شده بچینید ، مقداری از مایه گوشتی روی بادمجان ها بریزید ، به همین صورت یکی دو لایه بادمجان و گوشت قرار دهید ، اخرین لایه باید مایه گوشتی باشد.

روی لایه آخر که مایه گوشت است، یک لایه سیب زمینی آبپز حلقه حلقه قرار دهید.سس سفید را با تخم مرغ ها مخلوط کنید و روی تمام مواد بریزید و با قاشق خوب پخش کنید.

روی ظرف را با آلمینیوم بپوشانید و درون فری که از قبل با درجه حرارت 200 درجه سانتیگراد روشن کرده اید به مدت 45 دقیقه قرار دهید. پس از این مدت زمان، فویل روی ظرف را بردارید و شعله روی فر را چند دقیقه روشن کنید تا روی موساکا طلایی رنگ شود.

موساکا مجلسی خوشمزه را همراه با نان و سالاد سبزیجات سرو نمائید.

نکته تهیه موساکا یونانی:
– به جای سس سفید میتوانید از مخلوط 3/4 پیمانه ماست چکیده، 1 قاشق آرد و نصف پیمانه پنیر خامه ای استفاده کنید.

– موساکا را نباید با لازانیا بادمجان اشتباه گرفت. در تهیه موساکا یونانی از ورقه های لازانیا استفاده نمیشود.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>