طرز تهیه شپردز پای

شپردز پای نوعی پای گوشت انگلیسی می باشد که در تهیه آن بجای خمیر پای از پوره سیب زمینی به همراه گوشت و انواع سبزیجات استفاده می شود.

شپردز پای

مواد لازم برای شپردز پای
گوشت چرخکرده 450 گرم
هویج 2 عدد
ساقه کرفس 2 عدد
پیاز 1 عدد
نخود فرنگی 2 پیمانه
آب گوشت 4 پیمانه
آرد 4 قاشق غذاخوری
سس کچاپ 1/3 پیمانه
شوید خشک 1/2 قاشق چایخوری
پوره سیب زمینی 4 پیمانه
نمک و فلفل به مقدار کافی

شپردز پای (Shepherd’s pie) نوعی پای گوشت انگلیسی است که در آن به جای خمیر پای از پوره سیب زمینی استفاده می‌شود. شپردز پای را در جاهای مختلف به شکل‌های مختلف تهیه می‌شود. گوشت چرخکرده، پیاز و پوره سیب زمینی از موادی هستند که همیشه در تهیه این پای به کار می‌روند. گاهی همراه با گوشت و پیاز، سبزیجاتی مثل هویج و کرفس هم به کار می‌روند. وقتی گوشت و سبزیجات تفت داده شدند داخل ظرف لبه دار ریخته می‌شوند و پوره سیب زمینی روی آن‌ها پخش می‌شود. در ضمن گاهی مقداری پنیر رنده شده هم روی پای ریخته می‌شود. اما دستور سنتی شپردز پای، پنیر ندارد و ما هم در اینجا از پنیر استفاده نمی‌کنیم.

شپردز پای از آن غذاهایی است که بعد از امتحان کردن حتماً باز هم درست خواهید کرد و حتی ممکن است به برنامه غذایی ثابت شما بپیوندد. چون مواد لازم برای تهیه این غذا ساده و در دسترس هستند و خیلی هم خوش طعم و لذیذ است. هر وقت مقداری پوره سیب زمینی اضافه داشتید می‌توانید با آن شپردز پای درست کنید.

طرز تهیه شپردز پای

ابتدا گوشت چرخکرده را در یک تابه بزرگ روی شعله بگذارید و حدود ۵ دقیقه تفت بدهید. ضمن تفت دادن گوشت را با قاشق چوبی تکه‌تکه کنید.

پیاز، هویج و کرفس را به صورت نگینی خرد کنید و روی گوشت تفت داده شده بریزید. مواد را هم بزنید و ۱۰ دقیقه به پختن ادامه دهید.

گوشت و سبزیجات شپردز پای

نمک، فلفل، سس کچاپ، شوید و رزماری خشک را همراه با ۳ و نیم پیمانه از آب گوشت به تابه اضافه کنید. مواد را هم بزنید و زیر شعله را کم کنید. ۲۰ دقیقه بگذارید روی همان شعله ملایم باقی بماند.

کدو سبز قایقی با گوشت چرخکرده
حال نخود را اضافه کنید و با بقیه مواد مخلوط کنید. در ظرف کوچکی آرد را با نصف پیمانه عصاره گوشت باقیمانده مخلوط کنید. سپس آن را به محتویات تابه اضافه کنید و بگذارید ۳ دقیقه دیگر روی شعله بماند تا مخلوط شروع به غلیظ شدن کند.

آب گوشت و پوره سیب زمینی

حال پوره سیب زمینی را به صورت اسکوپی روی مخلوط گوشت بریزید و کمی پخش کنید. سپس تابه را به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در فر که از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم شده قرار دهید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>