طرز تهیه شیر برنج

شیر برنج یک دسر سنتی و کاملا ایرانی می باشد که از قدیم مورد استفاده نیاکان ما قرار می گرفته است بسیار ساده و فوق العاده خوشمزه می باشد.

شیر برنج

مواد لازم :

برنج پخته شده 1 فنجان
آب 4 فنجان

این مواد برای درست کردن 4 فنجان می باشد.

طرز تهیه شیر برنج سفید :

برنج سفید را به صورت کته بپزید و دم نگذارید تا حدی که نرم شود . سپس 1 فنجان برنج پخته شده را با 4 فنجان آب داخل مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید.

و اجازه بدهید ثابت باقی بماند تا شیر و برنج صاف شود اگر بعد از 1 دقیقه مواد هنوز یکدست نشده است باز مخلوط کن را با دور تند روشن کنید تا زمانی که یکدست شود مخلوط کنید.

بعد از مخلوط کردن، شیر را داخل یخچال نگهداری کنید. اگر تمایل دارید شیر را خنک بنوشید و اگر هم دوست داشته باشید می توانید گرم بنوشید. حتما قبل از نوشیدن شیر برنج آن را کامل هم بزنید .این شیر برنج را تا 5 روز می توانید داخل یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه شیر برنج قهوه ای :

مواد لازم :

برنج قهوه ای پخته شده 1/2 فنجان
آب 2 فنجان
خرما 4 عدد

طرز تهیه شیر برنج قهوه ای:

این میزان مواد برای 2 فنجان می باشد.

ابتدا 2 فنجان آب، 1/2 فنجان برنج قهوه ای پخته شده و 4 عدد خرما را داخل مخلوط کن بریزید و با سرعت بالا مخلوط کنید. خرما به شما کمک می کند که شیرتان کمی شیرین شود، اگر می خواهید شیر بدون قند داشته باشید آنها را به راحتی کنار بگذارید.

اجازه بدهید مخلوط کاملا یکدست شود تا مایع شیری تشکیل شود. هرچه بیشتر مخلوط کنید قوام شیر شما سبک تر می شود.

مایع را از یک الک ریز عبور بدهید و آن را صاف کنید تا هر گونه برآمدگی که دارد از بین بردود. زیرا برنج قهوه ای بافت ضخیم دارد پس آن را از صافی عبور بدهید.می توانید اضافه های برنج را کمپوست یا درون سطل زباله بریزید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>