طرز تهیه خوراک کنگر

برای تهیه این خوراک خوشمزه شاید جالب باشد بدانید که کنگر گیاهی است خودرو با برگ های خاردار که شباهت زیادی به کرفس دارد ، این گیاه دارای خواص بسیاری برای بدن می باشد و تا حدود زیادی ناشناخته است ، این گیاه در فصل بهار رشد می کند و برای بارداری ، بیماری دیابت ، بیماری های کبدی و پوست مفید است.

این گیاه دارای خواص ضدالتهابی می باشد و می توانید از آن به صورت موضعی برای درمان زخم های پوستی و پیشگیری از سرطان پوست استفاده کنید. صد گرم کنگر دارای چهل و هفت کالری بوده و حدود شش گرم فیبر دارد. کنگر دارای طبع گرم و خشک می باشد.

این گیاه دارای مقادیر زیادی از ویتامین سی ، ویتامین کا ، اسید فولیک ، منیزیم ، کلسیم ، پتاسیم ، روی ، مس ، فیبر و پروتئین است. این گیاه را می توان به صورت های مختلف مانند استفاده در انواع سالاد ، به صورت پخته و خورش و به عنوان استفاده در ماست استفاده نمود. با ما با طرز تهیه خوراک کنگر همراه باشید.

خوراک کنگر

مواد لازم خوراک کنگر:

كنگر

۵۰۰ گرم

پياز و لیموترش و هویج

از هر کدام يك عدد

سيب‌زميني

دو عدد

نخودفرنگي

يك پيمانه

شوید

چند شاخه

نمك و زردچوبه و روغن و آب جوش

به ميزان لازم

طرز تهيه خوراک کنگر:

آشپزی-پياز را خلالي كرده و تفت مي‌‌دهيم. سيب‌زميني و هويج را نگيني مي‌‌كنيم و با پياز كمي تفت مي‌‌دهيم. كنگر را پاك كرده و با نخودفرنگي به مواد اضافه كرده و آنها را هم تفت مي‌‌دهيم. ادويه و آب‌جوش را هم مي‌‌ريزيم و اجازه مي‌‌دهيم با حرارت كم بپزد. بعد از پخت آب ليمو را اضافه كرده و با شويد تزئين مي‌‌كنيم.

در انتهای پخت می توانید تمام مواد را به ظرف پیرکس منتقل کنید و روی آن کمی پنیر پارمژان بریزید و به مدت ده دقیقه داخل فر بگذارید تا پنیر آن خوب آب شود.

ارسال نظر