طرز تهیه رول بیف ماکی

رول بیف ماکی یک غذای خوشمزه ژاپنی است که می توانید آنرا با گوشت گوساله و یا گوسفند تهیه کنید این غذا بسیار ساده است و کمی زمان پخت می خواهد. برای خوشمزه تر شدن این غذا بهتر است آن را با گوشت گوساله بپزید زیرا طعم بهتری به رول بیف شما می دهد.

رول بیف ماکی

مواد لازم برای رول بیف ماکی
هویج بزرگ خرد شده از طول 1/2 عدد
لوبیاسبزخرد شده 100 گرم
قارچ ورقه شده 5 عدد
فیله گوشت 400 گرم
روغن نباتی 2 قاشق چایخوری
سس سویا 2 قاشق
کنجد به دلخواه

طرز تهیه رول بیف ماکی :

هویج و لوبیا سبز را جداگانه در قابلمه‌هایی به مدت 5 دقیقه آب پز کنید تا نرم شوند. سپس آنها را با آب سرد آبکش کنید.

یک پلاستیک پهن کنید و 3 تکه از فیله ها را بطوریکه یک سانتی‌متر همپوشانی داشته باشند کنار هم قرار دهید. کمی روی ان را نمک بپاشید و سپس مجددا روی آن را را با پلاستیک بپوشانید. گوشتها را خوب با گوشتکوب بکوبید.

هویج، لوبیاسبز و قارچ را کنار هم بطور افقی روی فیله بگذارید و شروع به پیچیدن کنید. برای بقیه فیله و سبزیجات همین کار را تکرار کنید. رول‌ها را 30 دقیقه تا 4 ساعت در یخچال قرار دهید.

روغن را در تابه بزرگی روی شعله بالا داغ کنید و رول‌ها را داخل روغن انداخته و همه جای آن‌ها را سرخ کنید تا قهوه‌ای شوند. سس سویا را داخل آن ریخته و در تابه را بگذارید تا 5 دقیقه بخارپز شود. سپس رول‌ها را دربیاورید و بگذارید سس آن‌ها جوش بخورد تا غلیظ شود. هر رول را به صورت عمودی روی بشقاب سرو کنید و سس باقی مانده را روی آن بریزید.

نکته:

برای زیباتر و خوشمزه تر شدن غذا می توانید در سس باقی مانده کنجد بریزید و سپس آن را روی مواد بدهید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>