طرز تهیه تارت تی تن

تارت تِی‌تن (Tarte Tatin) یک تارت میوه فرانسوی است که بصورت وارونه پخته می‌شود. معمولا برای تهیه این تارت سیب در کره و شکر کاراملیزه می‌شود و بعد خمیر روی آن پهن می‌کنند و درون فر قرار می‌دهند تا بپزد.

تارت تی تن

مواد لازم برای تارت تی تن:

شکر ۱۰۰ گرم
کره ۱۰۰ گرم
سیب ۸ عدد درشت
پودر هل و دارچین به میزان لازم
آب انگور ۲ قاشق غذاخوری
خمیر پایه تارت به میزان لازم

طرز تهیه تارت تی تن:

ابتدا کره را کف تابه‌ای مناسب بمالید و شکر را روی آن بریزید. بگذارید با حرارت کم، کمی کره آب شود و شکر نیز کاراملی شود. سیب‌ها را پوست بکنید و به اندازه دلخواه برش دهید (بهتر است برش‌ها درشت باشد). سیب‌ها را درون تابه‌ای که کره و شکر کف آن کاراملی شده بچینید و روی آن‌ها را کمی پودر هل و دارچین بپاشید. آب انگور را نیز اضافه کنید.

سپس کمی از خمیر پایه تارت که از قبل آماده کردید به اندازه کمی بیشتر از دهانه تابه جدا کنید (قطر آن بهتر است بیشتر از ۵ میلی‌متر نباشد). خمیر تارت را روی سیب‌ها بگذارید و کناره‌های خمیر را با دست در کنار ظرف و لابلای سیب‌ها فرو دهید. سپس بگذارید به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه تا سیب‌ها نیز کاراملی شوند.


بعد از این مدت تابه را از روی حرارت بردارید و درون فر از قبل گرم شده با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. تارت تِی‌تن درون فر باید به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بماند تا خمیر آن خوب پخته شود. بعد از پخته شدن خمیر آن را از فر بیرون آورید و بعد از سرد شدن تارت را برگردانید.

نکات :

اضافه کردن آب انگور کاملا اختیاری است.
بجای خمیر پایه تارت از خمیر هزارلا نیز می‌توانید استفاده کنید.
از گلابی نیز برای تهیه این تارت استفاده می‌کنند، اما اگر بجای سیب از گلابی استفاده می‌کنید باید مطمئن شوید گلابی‌ها سفت و خشک باشد.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>