همه چیز درباره دندان درآوردن نوزاد

زمانی می رسد که کودک شما الکی بهانه می گیرد و بی قرار است و گاهی جیغ می کشد میلی به غذا ندارد باید بگوییم نوزاد شما درحال دندان درآوردن می باشد. این بخش از زندگی نوزاد شاید بسیا شیرین باشد اما خب مشکلات خاص خودش را دارد. ما به شما چند راه حل کاربردی معرفی می کنیم.

دندان درآوردن

علائم دندان درآوردن در نوزاد:

آبریزش دهان که می‌تواند به بروز بثورات جلدی در اطراف دهان منجر شود؛
حساسیت و تورم لثه؛
تحریک‌پذیری یا نق زدن؛
گاز گرفتن؛
امتناع از غذا خوردن؛
مشکلات خواب.

نکته:
دندان درآوردن باعث تب، استفراغ یا اسهال نمی‌شود. اگر نوزاد شما این علائم یا نشانه‌های نگران‌کننده‌ی دیگری دارد، آن را به دندان درآوردن ربط ندهید و با پزشک او تماس بگیرید.

ترتیب رویش دندان‌های شیری در اکثر نوزادان از این قرار است:

اول دو دندان میانی در فک پایین، سپس دو دندان میانی در فک بالا و در آخر دندان‌های کناری و عقب.

راهکارهایی برای کاهش درد دندان در نوزاد:

به نوزادتان چیزی بدهید تا آن را بجود. به او یک حلقه‌ی دندانی یا حوله‌ی خیسی بدهید که قبلا آن را در یخچال گذاشته‌اید.
به نوزادتان، غذای سرد بدهید.
لثه‌های کودک را ماساژ دهید.
داروی مُسکن را امتحان کنید پزشک‌ ممکن است برای کاهش درد و التهاب، استفاده از قطره‌ی استامینوفن نوزادان را تجویز کند.

نکته بسیار مهم:
استفاده از داروهای بدون نسخه مانند ژل‌ها و کر‌م‌های بی‌حس‌کننده‌ که لثه‌ی نوزاد را بی‌حس می‌کنند و درد دندان درآوردن را تسکین می‌دهند، برای کودکان زیر ۲ سال توصیه نمی‌شود، بنابراین از مصرف خودسرانه‌ی این داروها اجتناب کنید و فقط تحت نظر پزشک از آنها استفاده کنید. آکادمی دندان‌پزشکی کودکان آمریکا، اداره‌‌ی غذا و داروی ایالات‌متحده و سایر کارشناسان هشدار می‌دهند که داروهای بی‌حس‌کننده‌ی موضعی حاوی بنزوکائین می‌توانند باعث متهوگلوبینمی ( methemoglobinemia) شوند؛ وضعیتی نادر اما خطرناک که در آن مقدار اکسیژن در خون، به‌طرز زیاد و خطرآفرینی پایین می‌آید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>