کودکانتان را تنها نگذارید

کودکانتان را تنها نگذارید این تنها هشدار و یا حتی یک امر بسیار جدی می باشد حتی اگر واجب ترین کار دنیا در انتظار شماست مهم تر از فرزندتان نیست. و حتما عواقب اینکار بدتر از انجام ندادن کار دیگری است.

کودکانتان را تنها نگذارید

به والدین توصیه می‌شود تحت هیچ شرایطی کودکان زیر ۷ سال را در منزل تنها نگذارند

کودکان در ۷ سالگی با بیان جملاتی از قبیل: «این عروسک من است»، «مال منه» و … اعلام استقلال می‌کنند به همین دلیل والدین می‌تواند این کودکان را در مدت توصیه شده تن‌ها بگذارند، اما باید توجه داشته باشند که قبل از ترک منزل علت خروجشان را توضیح بدهند و تاکید کنند که زود به منزل بازمی‌گردند.

آیا تنها ماندن کودکان می‌تواند خطراتی را برای آن‌ها به همراه داشته باشد؟

متاسفانه برخی خانواده‌ها با بیان جملاتی مانند «تنهایی برای بچه مناسب است»، «تنها بماند بزرگ می‌شود»، «این کار به صلاح اوست» و … فرزند را تن‌ها می‌گذارند، اما این در حالی است که تنها ماندن در منزل در کودکان ۱ تا ۶ سال علاوه بر آسیب‌های جسمی می‌تواند عوارض روحی را نیز به همراه داشته باشد، اما پس از ۷ سالگی کودکان از نظر روحی دچار مشکل نمی‌شوند.

احساس تنهایی برای مدت طولانی موجب می‌شود که کودک برای غلبه بر حس خود و یا سرگرمی کارهای خطرناکی انجام بدهد.

آیا تنهایی به خودی خود می‌تواند موجب بروز رفتارهای خطرناک در کودکان شود؟

برای مثال وقتی کودکی بازی‌های رایانه‌ای جنگی که به اصطلاح به آن بازی‌های هیجان انگیز گفته می‌شود، انجام می‌دهد این مساله در ذهنش ایجاد می‌شود که وقتی در منزل تنها ماند حرکات بازی را در منزل تمرین کند که این امر بسیار خطرآفرین است.

کودکان در تنهایی با سوالی مبنی براینکه چه کار کنم مواجه می شوند

مواجه می‌شوند که ممکن است برای پاسخ این سوال دست به هر کاری بزنند، اما اگر والدین از قبل به این سوال پاسخ بدهند کودک دچار چنین سوال نمی‌شود.

خلاقیت خطرناک در تنهایی

به والدین توصیه می‌شود که برای فرزندشان بازی‌های خشونت آمیز و رقابتی تهیه نکنند و اجازه بدهند آن‌ها بیشتر بازهای خلاقانه انجام دهند، زیرا این اقدام باعث می‌شود که کودک در تنهایی خود به آفرینش خلاقیت جدید فکر کند و البته بهترین کار این است که به هیچ وجه کودکانتان را تنها نگذارید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>