همه چیز درباره بی حسی اپیدورال

بی حسی اپیدورال به آن دسته از داروهایی اطلاق می شود که بدون ایجاد بی هوشی در فرد سبب تسکین درد می شود و درد را در یکه ناحیه متوقف می کند.

بی حسی اپیدورال

این بی حسی ترکیبی از مواد مخدر و بیهوشی است که به وسیله یک پمپ یا تزریق دوره ای به فضای اپیدورال تزریق می شود. مواد مخدر مانند فنتانیل یا مورفین برای جایگزینی برخی از دوزهای بالاتر بیهوشی هستند.

بی حسی اپیدورال از طریق یک کانتر در جایی میان ستون مهره ها تزریق می شود. هر چند شاید گزینه خوبی برای تسکین درد در هنگام زایمان طبیعی باشد اما عوارضی دارد که بهتر است قبل اینکار با پزشک خود مشورت کنید و از جوانب این عمل اگاه باشید.

چند سوال متداول درباره بی حسی اپیدورال

1- آیا بی حسی اپیدورال آسیب وارد می کند؟
بعضی از زنان استفاده از اپیدورال را باعث ناراحتی در منطقه کمر و احساس فشار لوله و یا کاتتر کوچک می دانند.

2- چه موقع بی حسی اپیدورال قرار انجام میشود؟
به طور معمول، اپیدورال ها زمانی قرار می گیرند که دهانه رحم 4-5 سانتیمتر باز شده است و درد زایمان شروع شده است.

3- چگونه بی حسی اپیدورال بر زایمان تاثیر می گذارد؟
اپیدورال می تواند باعث کاهش سرعت زایمان (راه های کاهش درد زایمان طبیعی) و کاهش انقباضات شود. در صورتی که این اتفاق بیفتد، ممکن است دارو Pitocin به شما کمک کند تا سریعا زایمان کنید.

4- چگونه بی حسی اپیدورال بر نوزاد من تاثیر می گذارد؟
همانطور که قبلا گفته شد، تحقیق در مورد اثرات اپیدورال در نوزادان تا حدودی مبهم است و بسیاری از عوامل می توانند سلامت نوزاد را تحت تأثیر قرار دهند. اثرات این داروها بر اساس دوز، طول زایمان و ویژگی های هر نوزادی متفاوت است. از آنجا که دوز و داروها می توانند متفاوت باشند، اطلاعات دقیق از تحقیقات در حال حاضر در دسترس نیست. یکی از عوارض احتمالی اپیدورال با برخی از نوزادان “قفل شدن” در شیردهی است. یکی دیگر این است که در داخل رحم، جنین دچار مشکل قرار گرفتن در موقعیت مناسب می شود. این داروها همچنین باعث ایجاد مشکلات تنفسی و کاهش ضربان قلب جنین می شود.

5- پس از استفاده از اپیدورال چه حسی خواهم داشت؟
اعصاب رحم چند دقیقه بعد از دوز اولیه شروع به بی حسی می کنند. احتمالا بعد از 10 تا 20 دقیقه به طور کامل بی حس می شوید. اگر درد زایمان بیش از چند ساعت ادامه یابد، احتمالا به کاتتریزاسیون ادراری نیاز خواهید داشت، زیرا شکم شما بی حس شده است و ادرار کردن دشوار است. پس از تولد نوزاد، کاتتر برداشته می شود و اثرات بیهوشی معمولا در عرض یک یا دو ساعت ناپدید می شوند. بعضی از زنان پس از ناپدید شدن اثرات بی حسی، احساس سوزش ناخوشایند در اطراف کانال تولد را گزارش می کنند.

6- آیا می توانم فشار وارد کنم؟
ممکن است به علت بی حسی اپیدورال انقباض را متوجه نشوید. اگر نمی توانید انقباضات خود را احساس کنید، کنترل فشار دادن ممکن است دشوار باشد. به همین دلیل ممکن است نوزاد نیاز به کمک اضافی برای پایین آوردن در کانال تولد داشته باشد. این اتفاق معمولا با استفاده از فورسپس ها انجام می شود.

7- آیا اپیدورال همیشه موثر است؟
در اکثر موارد، اپیدورال ها در کاهش درد در هنگام زایمان موثر هستند.

8- چه زمانی نمی توان از اپیدورال استفاده کرد؟
اگر یکی از موارد زیر اتفاق بیفتد، نمی توان برای کاهش درد از اپیدورال استفاده کرد:

از رقیق کننده خون استفاده کرده باشید
تعداد پلاکت ها کم باشد
خونریزی دارید یا دچار شوک شده اید
عفونت رو یا پشت کمر دارید
عفونت خون دارید
دهانه رحم حداقل 4 سانتیمتر باز نشده است
فضای اپیدورال نمی تواند توسط پزشک تعیین شود
اگر درد زایمان به سرعت در حال پیشروی است و زمان کافی برای اداره دارو وجود ندارد

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>