علائم حاملگی خارج رحم

علائم حاملگی خارج از رحم چیست این موضوع برای بانوان باردار به شدت حائز اهمیت است زیرا سبب بروز خطراتی برای خانم ها می باشد.

حاملگی خارج رحم

علائم حاملگی خارج رحم چیست؟

بارداری طبیعی زمانی رخ می‌دهد که تخمک آزاد شده از تخمدان، در مسیر حرکت خود در لوله رحمی با اسپرم ترکیب شود و پس از آن تخمک لقاح یافته وارد رحم شده و به رشد خود ادامه دهد.

در بارداری خارج از رحم، تخمک لقاح یافته به جای دیواره داخلی رحم در یکی از لوله‌های رحمی مستقر شده و شروع به رشد می‌کند.
در بارداری خارج از رحم علایمی شبیه به سقط جنین شامل لکه بینی و یا خونریزی شدید و درد در ناحیه شکم در بیمار مشاهده می‌شود.
برای تشخیص بارداری خارج از رحم ابتدا تست هورمونی بارداری برای بیمار انجام می‌شود و در صورت مثبت بودن نتیجه تست، وجود جنین در رحم از طریق سونوگرافی بررسی می‌شود.
در صورتی که در سونوگرافی، جنینی در رحم مشاهده نشد، بارداری خارج از رحم محسوب می‌شود، در صورتی که در هفته‌های اول بارداری این مشکل تشخیص داده شود با تجویز دارویی شبیه داروی شیمی درمانی، جنین در لوله رحمی از بین رفته و سقط می‌شود.
در مواردی که بیمار دچار خونریزی شده و جانش در معرض خطر قرار گرفته باشد، با انجام عمل جراحی لوله رحمی وی برداشته می‌شود.
در حاملگی خارج از رحم امکان ادامه بارداری نیست و برای نجات جان مادر باید ختم بارداری یا سقط جنین انجام شود، زیرا در مواردی که این مشکل دیر تشخیص داده شود احتمال مرگ مادر نیز وجود دارد.
ابتلا مادر به عفونت‌های ناحیه لگن و بیماری‌های مقاربتی را مهمترین عامل بروز بارداری‌های خارج از رحم است. انجام جراحی و یا ناهنجاری لوله‌های رحمی، مصرف دارو‌های هورمونی و دخانیات از دیگر عوامل مستعد کننده بروز این مشکل است.
بهترین راه برای تشخیص زودهنگام بارداری خارج از رحم مراجعه به متخصص زنان در مواردی است که تست بارداری مادر مثبت شده، اما دچار لکه بینی و خونریزی است.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>