پاپول های حاملگی

پاپول های حاملگی در واقع خارش دوران بارداری هستند به خصوص خارش شکم که گاهی غیرقابل تحمل است به گفته برخی خارش پوست در دوران حاملگی طبیعی است اما به عقیده برخی باید خارش ها را جدی گرفت و با روش های مناسب درمان کرد.

پاپول های حاملگی

بارداری ممکن است بسیاری از مشکلات پوستی را به همراه داشته باشد:آکنه, رشد موی غیرمعمول, و تجمع رنگ دانه ها. شایع ترین چیز نه چندان خوبی که در میان آن ها وجود دارد, پاپول های کهیری خارش دار و پاپول های حاملگی (PUPPP) یا جوش های چند ریختی بارداری (PEP) است.

پاپول های حاملگی چیست؟
پاپول های کهیری خارش دار و پاپول های حاملگی یک کهیر معمولی است – مثل جوش پوستی که به شدت خارش دارد و باعث ناراحتی شدید مادر می شود.همچنین به عنوان اریتما سمی بارداری، بثورات توکسین و بثورات توکسمیک بارداری شناخته می شود.

جوش های PUPPP از هر 300 بارداری 160 مورد را تحت تاثیر قرار می دهد و معمولاً در سه ماهه سوم بارداری رخ خواهد داد. این مشکل عموماً در اولین بارداری و چند بارداری تجربه می شود. خارش یک هفته طول می کشد، اما خارش مدام در حال ظهور است.

گاهی اوقات، خارش حتی بعد از رفتن جوش ها باقی می ماند. PUPPP معمولاً برای مادر یا نوزاد خطرناک نیست.

علائم جوش های پاپول های چیست؟
خارش، بدترین بخش PUPPP است. علاوه بر علامت های قرمزی که در ناحیه شکم ایجاد می شوند، علائم دیگری نیز وجود دارند که باید دنبال آن ها بگردید:

کش آمدن، که نشانه اولیه است
جوش های خارش زا
تاول های کوچک
قرمزی
اگزما مثل ضایعات
معمولا PUPPP به صورت برامدگی هایی کوچک و خارش دار ظاهر می شود و به رنگ قرمز و برجسته تر به نظر می رسد.

آن ها در ابتدا شبیه علامت های دراز روی شکم هستند و هر چه زمان می گذرد، بزرگ تر می شوند و به سمت اندام هایی مثل شکم، قفسه سینه، دست ها، زیر بغل، عقب و پا گسترش می یابند و رشد می کنند با این حال، جوش پوستی به صورت، کف دست ها و کف پاها پخش نمی شود. شما هم چنین هیچ وقت چنین جوش هایی را در ناحیه ناف نخواهید دید.


علل پاپول های حاملگی چیست؟
علت دقیق PUPPP مشخص نیست. با این حال، مطالعات نشان می دهد که یک زن باردار ممکن است به دلایل زیر، یک جوش پوستی داشته باشد:

کشش شکم:

نوزادان سنگین یا بزرگ فشار زیادی بر روی پوست می گذارند و به بافت ارتباطی آسیب می زنند. این کار با علامت های دراز شروع می شود و بعداً باعث التهاب پوست می شود و در نهایت منجر به خارش پوستی می شود.

سیستم پرکار اعصاب:

کبد، دستگاه دفع سموم اولیه بدن است. اما هنگامی که مواد سمی بیش از حد مصرف می شود، نشانه هایی از تغییر رنگ پوست و جوش ها را به همراه دارد. کلیه ها خون بدن را تصفیه می کنند و مشهور هستند که نقش حیاتی در از بین بردن جوش ها ایفا می کنند.

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهند پاک سازی خون درمان PUPPP را به همراه دارد. اگر کلیه ها قادر به انجام این کار بالقوه نباشند، ممکن است باعث خارش پوست شود.

انتقال سلول های جنینی:

سلول های Fetal به بخش های مختلف بدن مادر از جمله پوست انتقال می یابند. گاهی اوقات پوست شما با این سلول های جنینی به عنوان مواد خارجی رفتار می کند و باعث ایجاد واکنش می شود و خارش پوست را به همراه دارد.

انتقال سلول های پوست به احتمال زیاد در جنین های مذکر رخ می دهد.مشخص شد که 60 % تا 70 % زنانی که حارش پوستی دارند، دارای DNA مردانه در جوش پوستی شان هستند. به غیر از علل فوق انگلی، عوامل ویژه ای وجود دارند که PUPPP را افزایش می دهند.

عوامل خطر ابتلا به پاپول های حاملگی چیست؟

به دلایل زیر ممکن است که PUPPP را در صورت شما بیشتر شود:

_برای اولین بار حامله شدن

_چندقلو باردار بودن

_باردار بودن پسر

_فشار خون (فشار خون بالا)

_اضافه وزن

_آسیایی و سفید پوستی

برخی از زنان علی رغم عوامل ریسک بالا، این خارش پوست را تجربه خواهند کرد. و درمان آن تنها در زمانی امکان پذیر است که شما از این وضعیت مطمئن باشید.

برای اطلاع از تشخیص خود به خواندن ادامه این بخش مهم از بارداری و نوزاد در نمناک دهید.

چه چیزی باعث خارش یا پاپول در دوران بارداری می شود؟
جوش های PUPPP چگونه است؟
این نوع جوش PUPPP با توجه به عفونت پوست بعد از انجام نمونه برداری و یا انجام آزمایش ها دیگر تعیین می شود.

پزشک شما برخی از آزمایش ها را پیشنهاد خواهد کرد:

_شمارش کامل خون (CBC)

_تست عملکرد کبد

_سرم hCG (گونادوتروپین کوریونی انسان)

_سرم کورتیزولاگر تمام بیماری های پوستی مانند هاری و عفونت های قارچی حذف شوند و دکمه شکم هیچ تاثیری نداشته باشد, این می تواند جوش PUPPP پوست باشد.

PUPPP چطور درمان می شود؟
جوش های PUPPP در عرض یک یا دو هفته پس از زایمان ناپدید می شود.با این حال, درمان هایی برای تسکین علائم وجود دارد.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>