عرق سوز شدن نوزاد

جوش های پوستی که بر اثر تعریق زیاد در کودکان بوجود می آید وگاهی هم باعث بوجود آمدن تاول و یا التهاب می شودباعث عرق سوز شدن نوزاد می شود. آن هم یک دلیل دارد که بعد از تعریق زیاد منافذ پوستی نوزاد بسته می شود و عرق دیگر نمی تواند ار آن خارج شود در نتیجه کودک عرق سوز ممی شود.

عرق سوز شدن نوزاد


آب و هوای گرم و مرطوب، مستعد‌ترین هوا برای عرق‌ سوز شدن نوزادان است، اما اگر کودک در هر فصلی میزان زیادی لباس پوشیده باشد یا تب شدید داشته باشد که باعث عرق کردنش شود، باز هم احتمال دارد عرق سوز شود. گاهی اوقات هم مالیدن پماد‌های موضعی مخصوص سرفه(مانند ویکس) روی سینه کودک، موجب عرق‌سوز شدن این ناحیه می‌گردد.

آیا عرق سوز شدن نوزاد مشکلی جدی است؟
نه، اما باید بدانید که عرق‌ سوز شدن نشانه‌ای از این است که کودک بیش از اندازه گرمش شده است. اگر این موضوع را جدی نگیرید و اقدامی در جهت خنک کردن فوری او انجام ندهید، ممکن است دچار گرمازدگی یا ضعف در اثر گرما شود.

آیا عرق سوز شدن نوزاد برای کودک دردناک است؟
نه، عرق‌ سوز شدن اغلب دردناک نیست، اما می‌تواند خارش زیادی داشته باشد. بعضی از جوش‌ها ممکن است نسبت به لمس حساس باشند.

چطور می‌‌توانم عرق‌ سوزشدن نوزاد را درمان کنم؟
ابتدا سعی کنید کودک را خنک کنید. لباس‌های او را درآورده و او را به اتاقی خنک یا جایی در سایه منتقل کنید.

می‌توانید او را در حوله نخی بخوابانید که عرق را به خود جذب می کند. قرار دادن پارچه خیس و خنک روی قسمت‌هایی که عرق‌ سوز شده‌اند نیز مؤثر است. حمام نیمه‌گرم با کمی جوش ‌شیرین (½ قاشق چای‌خوری به ازای هر لیتر) نیز ایده خوبی است.

به جای خشک کردن کودک با حوله بگذارید خود به خود خشک شود. روی ناحیه عرق‌ سوز شده کرم یا پماد نمالید، چون این کار با جلوگیری از جریان یافتن هوا، عرق‌ سوز را بد‌تر می‌کند.

اگر شب‌ ها هوا گرم است، یک دستگاه تهویه هوا یا پنکه در اتاق کودک روشن کنید. باد پنکه را مستقیم به جایی نزدیک به کودک هدایت کنید، اما نه مستقیم به سمت خود او؛ بهتر است آن را به اندازه کافی از کودک دور کنید تا فقط نسیمی خنک بوزد. مراقب باشید کودک بیش از اندازه خنک نشود!

اطمینان حاصل کنید که ناخن‌ های کودک کوتاه هستند تا نواحی عرق‌ سوز شده را نخاراند.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>