طرز تهیه ژله ماست

ژله ماست یکی از خوشمزه ترین دسرهایی است که می توان با یک بسته ژله معمولی و کمی خامه و ماست تهیه کرد بسیار خوشمزه و بی نظیر است حتما امتحان کنید.

ژله ماست

مواد لازم:
پودر ژله با طعم دلخواه 1 بسته
آب جوش 1 پیمانه
ماست 1/2 پیمانه
خامه 1/2 پیمانه
خامه و میوه برای تزئین به دلخواه

موادی که برای تهیه این نوع ژله نیاز دارید فقط 4 تا هستن: یه بسته ژله به طعم دلخواه (اینجا توت فرنگی استفاده شده)، یک پیمونه آب جوش، نصف پیمونه ماست ساده (بهتره ترش نباشه) و نصف پیمونه خامه صبحانه. البته میتونید به جای خامه هم ماست استفاده کنید که در این صورت دسرتون یه جورایی ژله بستنی رژیمی میشه. اما کمی ترش تر میشه توی این حالت. بهتره از ژله هایی همراهش استفاده کنید که ترشی کمتری دارن مثل انبه یا آناناس.

طرز تهیه:

محتوای بسته پودر ژله را در یک کاسه متوسط خالی کنید. آب جوش را اضافه کنید و هم بزنید تا پودر ژله در آن حل شود. حال مخلوط را به مدت 30 دقیقه کنار بگذارید تا تقریباً به دمای اتاق برسد. سعی نکنید با گذاشتن مایع در یخچال سرعت کار را بالا ببرید چون ممکن است ژله بسته شود.

در مدتی که مایع ژله خنک میشود، خامه و ماست را بیرون از یخچال بگذارید تا هم دما با محیط شوند. هم دما شدن همه مواد از دلمه بستن مواد جلوگیری میکند.

وقتی محلول ژله دیگر داغ نبود، ماست و خامه را به آن اضافه کنید. هم بزنید تا مخلوط یکدست شود.حال مواد را داخل چهار ظرف بستنی خوری یا در یک ظرف متوسط بریزید. آن را 2 الی 3 ساعت در یخچال قرار دهید تا بسته شود.این مرحله اختیاری است. می توانید با کمی خامه، تمشک یا توت فرنگی و برگ نعنای تازه تزئین کنید.

نکته های کلیدی تهیه :
می توانید خامه را هم با ماست جایگزین کنید. اما خامه بافت ژله را غنی تر میکند و ترشی ماست را جبران میکند.

به جای پودر ژله توت فرنگی از هر طعمی که دوست دارید استفاده کنید.

بهتر است ژله را با ماست پرچرب درست کنید. به این ترتیب طعم بهتری پیدا میکند.

اگر لبنیات سرد را به مایع داغ اضافه کنید ممکن است دلمه ببندد.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>