طرز تهیه پیتزا ترکی

پیتزا ترکی نوعی پیتزا می باشد که شباهت زیادی به پیده ترکی دارد اما در آن از پنیر استفاده نمی شود و با انواع سبزیجات خرد شده که نوعی سالاد است تهیه می گردد.

پیتزا ترکی

مواد لازم برای پیتزا ترکی
خمیر پیتزا
آرد نان سفید 1 کیلوگرم
نمک 1 قاشق چایخوری
شکر 1 قاشق غذاخوری
پودر مخمر 14 گرم
روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
آب(گرم) 600-700 میلی لیتر
مواد پیتزا
گوشت تازه گوسفندی(چرخکرده) 500 گرم
فلفل دلمه ای قرمز(خرد شده) ½
فلفل دلمه ای سبز(خرد شده) ½
پیاز بزرگ(خرد شده) ½
گوجه فرنگی کوچک(خرد شده) 4 عدد
جعفری تازه ریز خرد شده(ریز) 3 قاشق غذاخوری
ساقه کرفس تازه خرد شده(ریز) 3 قاشق غذاخوری
پودر چیلی 1 قاشق چایخوری
نمک ½ قاشق چایخوری
فلفل سیاه و قرمز به مقدار لازم
دارچین 1 قاشق چایخوری
سالاد روی پیتزا (تمام مواد ریز خرد شوند)
خیار ¼
تربچه 10 عدد
گوجه فرنگی 5 عدد
پیازچه 2 عدد
جعفری تازه 1 پیمانه
آبلیموی تازه 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا ترکی

ابتدا برای آماده کردن خمیر پیتزا ترکی ، تمام مواد خشک را در ظرف مناسبی با هم مخلوط کنید. سپس روغن زیتون را در مرکز مواد بریزید. با کمک دست یا یک چنگال آن ها را با هم ترکیب کنید. حالا به تدریج آب را به مواد خشک و روغن اضافه کنید.

و هم زمان هم بزنید تا جایی که مواد حالت خمیری پیدا کند. (همه آب را به یک باره استفاده نکنید. زیرا ممکن است به مقدار کمتر و یا بیشتر آب نیاز داشته باشید) حالا روی سطح صافی را آرد پاشی کرده، خمیر را قرار داده و برای 10 دقیقه با دست خوب ورز دهید تا خمیر بافتی نرم پیدا کند. در نهایت خمیر را درون ظرفی قرار داده روی آن را بپوشانید و برای 1 ساعت در جای گرم قرار دهید تا استراحت کرده و خوب پف کند.

در زمانی که خمیر در حال استراحت می باشد، مواد داخل پیتزا ترکی را آماده کنید. در ظرفی گوشت گوسفندی چرخکرده، تمام مواد خرد شده و ادویه ها را با هم ترکیب کنید. سپس با دست ورز دهید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند.

پس از گذشت 1 ساعت و آماده شدن خمیر، روی سطح صافی را آرد پاشی کرده و خمیر را روی آن قرار دهید. توجه کنید (مواد به کار برده شده برای خمیر، 4 عدد پیتزا ترکی به شما می دهد. در حالی که مواد داخل پیتزا برای 2 عدد پیتزا مناسب می باشد) پس خمیر را دو قسمت مساوی کرده، نصف اضافی را داخل یک کیسه قرار داده و برای استفاده های بعدی فریز کنید. (نصف این خمیر برای 4 نفر کافی می باشد) البته می توانید مقدار مواد داخل پیتزا را 2 برابر کرده و 4 پیتزا برای 8 نفر تهیه کنید.

نصف مقداری از خمیر را که می خواهید برای تهیه پیتزا ترکی به کار ببرید به دو قسمت تقسیم کنید. حالا هر توپ خمیری را روی سطح صافی پهن کرده و با وردنه به قطر 2 میلی متر صاف کنید. روی سطح خمیرها را با برس آغشته به روغن زیتون کنید. پس از روغن مالی، برای 15 دقیقه اجازه دهید تا خمیرها استراحت کرده و ور بیاید. در این حین فر را روی حالت پیش گرم با حرارت 210 درجه سانتی گراد روشن کنید.

حالا کف سینی فر را کاغذ روغنی قرار داده و خمیر پیتزا ترکیه را به آن انتقال دهید. ترکیبات پیتزا ترکی را روی سطح خمیر بریزید به طوری که کاملا خمیر را پوشش دهد. و در نهایت سینی را درون فر قرار داده و اجازه دهید تا برای 15 الی 20 دقیقه پخته شود. می توانید در اواخر پخت و برای 2 الی 5 دقیقه، حالت گریل فر را روشن کنید تا روی پیتزا خوب طلایی و خوش رنگ شود.

در مدتی که پیتزا درون فر در حال پختن است، سالاد را تهیه کنید. تمام مواد را در ظرف بزرگی ریخته و با هم مخلوط کنید. وقتی پیتزا آماده شد آن را در ظرف مناسبی سرو کنید و سالاد را روی پیتزا بریزید. پیتزا ترکی شما آماده می باشد. پیتزا ترکی را رول کرده، به همراه سس دلخواه نوش جان کنید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>