طرز تهیه موس کدو حلوایی

موس کدو حلوایی یک نوع موس بسیار خوشمزه خامه ایی و سبک می باشد که برخلاف دیگر موس ها احتیاجی به تخم مرغ ندارد وعاشقان کدو حلوایی حتما عاشقش می شوند.

موس کدو حلوایی

مواد لازم موس کدو حلوایی:
پودر ژلاتین 14 گرم
شیر 1 پیمانه
شکر 1 پیمانه
پوره کدو حلوایی 400 گرم
ماست 450 گرم
خامه قنادی 450 گرم
دارچین 1/2 قاشق چایخوری
زنجبیل 1/4 قاشق چایخوری
جوز هندی 1/4 قاشق چایخوری

طرز تهیه موس کدو حلوایی:

در شیرجوش کوچکی، پودر ژلاتین را با 1 پیمانه شیر مخلوط کنید و آن را روی شعله متوسط قرار دهید. مرتب هم بزنید تا زمانی که بخار شروع کند به بلند شدن از مخلوط. بلافاصله آن را از روی شعله بردارید و 15 دقیقه بگذارید خنک شود (اجازه ندهید بجوشد).

شکر، ماست، پوره کدو حلوایی، دارچین، زنجبیل و جوز هندی را در کاسه بزرگی بریزید و با سرعت متوسط همزن برقی بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. سپس خامه قنادی فرم گرفته را هم اضافه کنید و فقط در حدی هم بزنید که مخلوط شود. دیواره های ظرف را پاک کنید و همه مواد را در وسط جمع نمایید.

همین طور که همزن روی سرعت پایین روشن است، مخلوط شیر گرم را اضافه کنید. وقتی مواد با هم مخلوط و یکدست شدند آنها را در ظرف های دسر مورد نظرتان بریزید و حداقل 4 ساعت یا از شب تا صبح در یخچال قرار دهید تا موس بسته شود. وقتی موس کدو حلوایی خنک و بسته شد، روی آن را با مقداری خامه قنادی فرم گرفته (یا اسپری خامه وانیلی) و قدری دارچین تزیین و سرو کنید.

نکته ها:
اگر دوست دارید خامه روی دسر را نیز خودتان تهیه کنید، 1 پیمانه خامه صبحانه را با دو قاشق غذاخوری پودر قند بزنید تا فرم بگیرد. در آخر نسف قاشق چایخوری وانیل اضافه کنید و با خامه مخلوط نمایید.

خامه را با قیف یا با قاشق روی موس بریزید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>