طرز تهیه فروماژ توت فرنگی

فروماژ توت فرنگی یک دسر فرانسوی می باشد فروماژ در لغت به معنای پنیر می باشد. این دسر بافت پنیری شکل دارد و تقریبا شبیه موس می باشد. البته این دسر را می توانید با انواع مختلفی از پوره های میوه با طعم های متفاوت تهیه کرد.

فروماژ توت فرنگی

مواد لازم
تخم مرغ 3 عدد
خامه قنادی 250 گرم
پوره توت فرنگی 250 گرم
شکر 3/4 پیمانه
پودر ژلاتین 1 و 1/2 قاشق غذاخوری
وانیل 1/4 قاشق چایخوری

طرز تهیه فروماژ توت فرنگی

اول پوره توت فرنگی را آماده کنید. توت ها را در میکسر بریزید تا کاملا له شوند. ژلاتین را به روش بن ماری آماده کنید. ژلاتین را در ظرفی بریزید و آن را با 3/2 پیمانه آب جوش مخلوط نمایید و روی کتری در حال جوش قرار دهید تا ژلاتین به خوبی حل شود( ترکیب را هر از گاه مخلوط کنید).

تخم مرغ ها را همراه وانیل و شکر در ظرفی بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا کرم رنگ و حجم آن دو برابر شود.ژلاتین حل شده و گرم را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و با لیسک به خوبی مخلوط کنید.خامه را کمی با همزن بزنید تا فرم بگیرد، آن را همراه پوره توت فرنگی با مواد قبلی مخلوط کنید.

مایه را در ظرف مورد نظر بریزید و در یخچال قرار دهید تا خوب ببندد.بعد از اینکه آماده شد آن را به شیوه های مختلف می توانید تزیین کنید.

نکته:
اگر مایل هستید می توانید تکه های توت فرنگی هم در دسر فرو ماژ بریزید و مخلوط کنید بعد در ظرف بریزید یا می توانید فروماژ لایه ای تهیه کنید، به این صورت که مقداری از مایه را در ظرف بریزید و بعد یک ردیف توت فرنگی بچینید و روی آن را با مواد فروماژ بپوشانید و این کار را در هرچند لایه که مایل هستید تکرار کنید.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>