طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی

پفک گردویی و یا شیرینی پیچ انگشتی از انواع شیرینی های معروف تبریزی است. از این شیرینی خوشمزه می توانید در عید نوروز برای پذیرایی از مهمان هایتان استفاده کنید.

شیرینی پیچ انگشتی


مواد لازم برای تهیه شیرینی پیچ انگشتی:
این مقدار مواد برای 20 عدد شیرینی کافی می باشد.
زرده تخم مرغ درشت 2 عدد
گردوی خرد شده 1 پیمانه
وانیل به میزان کم
پودر شکر 1 پیمانه
پسته به میزان لازم


طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی:
ابتدا فر را روی دمای 150 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی داغ شود سپس روی سینی فر را با کمک کاغذ روغنی بپوشانید.
سینی فر را با کمی روغن به خوبی چرب کنید.
زرده تخم مرغ را به همراه وانیل در ظرف مناسبی بریزید.

با کمک همزن مخلوط این مواد را به مدت 1 دقیقه هم بزنید تا رنگ زرده تخم مرغ روشن شود.
سپس پودر شکر را به صورت آرام آرام به زرده تخم مرغ زده شده اضافه کنید و مخلوط این مواد را به مدت 4 دقیقه هم بزنید مایع شیرینی به شکل سفید و کشدار در آید. گردوی خرد شده را به مایع شیرینی اضافه کنید.

با کمک لیسک و یا قاشق مواد شیرینی گردویی را هم بزنید.
بعد از تهیه مایع شیرینی با کمک قاشق مرباخوری مقداری از مواد شیرینی را بردارید و با فاصله مواد شیرینی را در سینی فر قرار دهید و مقداری پودر پسته روی مخلوط مواد شیرینی بریزید سپس سینی فر را به مدت 15 تا 20 دقیقه در طبقه وسط فر که از قبل گرم کرده اید قرار دهید تا شیرینی به خوبی پخته شود توجه داشته باشید که در هنگام پخت شیرینی نباید در فر را باز کنید زیرا پف شیرینی ها می خوابد.
بعد از مدت زمان ذکر شده سینی فر را از فر خارج کنید و بعد از خنک شدن شیرینی ها آن ها را از سینی فر خارج کنید و به ظرف مورد نظر خود انتقال دهید.

نکات طلایی در پخت شیرینی پیچ انگشتی:
توجه داشته باشید که برای پخت این نوع شیرینی درجه حرارت بسیار مهم است پس بهتر است فر را قبل از تهیه مواد شیرینی روشن کنید تا به خوبی داغ شود تا شیرینی ها به خوبی پف کنند.
اگر شیرینی پیچ انگشتی را خیلی زود از فر خارج کنید روی این شیرینی حفره های ریزی بوجود می آید.
در طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی برای خوش طعم شدن این نوع شیرینی می توانید مقداری زعفران دم کرده به مایع شیرینی اضافه کنید تا شیرینی پیچ انگشتی رنگ و طعم متفاوت تری پیدا کند.

ارسال نظر

Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 24
/>
Warning: Undefined variable $req in /home/honarfa/domains/honarfa.ir/public_html/wp-content/themes/honarfa/comments-form.php on line 31
/>